ترامپ ادامه حضور پال رایان در مجلس نمایندگان آمریکا را به چالش کشید

نامزد جمهوری‌خواهان در حساب توییتر خود از رقیب انتخاباتی «پال رایان» تشکر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – شب گذشته (دوشنبه) در حساب توییتر خود از «پال نهلن» – رقیب انتخاباتی «پال رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا – به دلیل حمایت از خود در قضیه مشاجره با پدر سرباز مسلمانی که در سال 2004 در عراق کشته شد، تشکر کرد. 

نهلن که از طرفداران سرسخت ترامپ در حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌رود، طی یکی دو روز گذشته بارها از موضع ترامپ در برابر انتقادهایی که از جانب مقامات حزب جمهوری‌خواه به دلیل واکنش تند به اظهارات پدر یک سرباز مسلمان کشته شده در عراق به او وارد شد، حمایت کرده است. 

پدر این سرباز کشته شده آمریکایی که "خضر خان" نام دارد، هفته گذشته در گردهمایی ملی حزب دموکرات علیه اظهارات نژادپرستانه ترامپ درباره مسلمانان سخنرانی کرد که این سخنرانی با واکنش تند نامزد جمهوری‌خواهان مواجه شد. 

به دنبال این واکنش، بسیاری از مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از جمله پال رایان، ترامپ را به دلیل بی‌احترامی به خانواده سربازان آمریکایی و بی‌توجهی به فداکاری فرزندان آنها مورد انتقاد قرار دادند. 

یکی از معدود جمهوری‌خواهانی که در این قضیه از ترامپ حمایت کرد، پال نهلن – رقیب انتخاباتی پال رایان – است که قرار است روز 9 اوت (19 مرداد) در انتخابات اولیه حزب جمهوری‌خواه در ایالت ویسکانسین برای ورود به مجلس نمایندگان آمریکا رو در روی او قرار گیرد. 

نهلن ضمن حمایت از ترامپ، در حساب توییتر خود دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهانِ مخالف ترامپ را به بهره‌برداری سیاسی از جدال لفظی ترامپ با خضرخان متهم کرد و اکنون بسیاری در داخل حزب جمهوری‌خواه، تشکر ترامپ از او را نوعی زورآزمایی سیاسی با پال رایان عنوان می‌کنند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار