ترامپ: درک من از سیاست خارجی بسیار بیشتر از اوباماست

نامزد جمهوری‌خواهان بار دیگر ضمن حمایت از روسیه، سیاست خارجی اوباما را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، دونالد ترامپ – نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه –با انتقاد از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که درک او از سیاست خارجی بسیار بیشتر از فرمانده کنونی نیروهای مسلح آمریکاست.

وی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: "من شخصاً معتقدم که بیشتر از اوباما سیاست خارجی را می‌فهمم. همه می‌دانیم که او چقدر محکم درباره اوکراین و روسیه صحبت کرد؛ اما آنها (روس‌ها) در نهایت کریمه را گرفتند."

ترامپ همچنین در این مصاحبه گفت به اعتقاد او، اوباما بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست. 
این انتقادات ترامپ ساعاتی پس از آن صورت گرفت که اوباما در گفتگو با رسانه‌ها بار دیگر تاکید کرد ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

نامزد جمهوری‌خواهان در مصاحبه با فاکس نیوز رابطه اوباما با روسیه را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت برای مقابله با تروریسم، همکاری با یک ابرقدرت ضروری است. 

وی در ادامه خطاب به گزارشگر فاکس نیوز گفت: اگر بتوانیم با روسیه وارد همکاری شویم و با کمک این کشور و ناتو و همچنین کشورهای منطقه، داعش را نابود کنیم، آیا نتیجه این همکاری بهتر از دشمنی نیست؟

ترامپ تاکنون به دلیل نوع اظهارات خود درباره روسیه و ولادیمیر پوتین - رئیس جمهور این کشور - بارها از سوی شخصیت‌های سیاسی هر دو جناح مورد انتقاد قرار گرفته است. وی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه با شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز داشت نیز گفت اگر آمریکا برای کمک به اوکراین برای بازپس‌گیری کریمه در درگیری این کشور با روسیه مداخله کرده بود، جنگ جهانی سوم اجتناب‌ناپذیر می‌شد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
از همین که گفتی برجام رو پاره میکنم پیداست چقدر سیاست حالیته
Denmark
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
برجام؟!!!!!!! یا یک دروغ؟!!!! کدامین صحیح است؟!!!
آخرین اخبار