زوج انتخاباتی ترامپ: اعدام «شهرام امیری» دردناک است

زوج انتخاباتی دونالد ترامپ اقدام ایران در اعدام شهرام امیری به دلیل جاسوسی را دردناک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «مایک پنس»، زوج انتخاباتی «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعدام «شهرام امیری» به دلیل جاسوسی برای واشینگتن را «دردناک» توصیف و اعلام کرد امیری برای امنیت و منافع آمریکا کار می کرد.

«مایک پنس» در این باره گفت: «باید این مسئله را مورد بررسی قرار بدهیم. بسیاری از مردم می‌گویند ایرانی‌ها این دانشمند را که به آمریکا کمک کرده بود، به خاطر ایمیل‌های هک‌ شده هیلاری کلینتون کشتند.»

زوج انتخاباتی ترامپ در ادامه گفت: «به نظر من بسیار ضروری است که ما از این مسئله سر در بیاوریم. دردناک است که بدانیم، چنانکه گزارش‌ها نشان می‌دهند، فردی که با آمریکا و برای منافع و امنیت ما همکاری کرد به خاطر بی‌پروایی و بی‌دقتی کلینتون، اعدام شود.»

سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد «شهرام امیری» به دلیل جاسوسی برای آمریکا اعدام شده است.

حجت الاسلام «محسنی اژه‌ای» تصریح کرد «امیری» با توجه به دسترسی به اسرار نظام «با دشمن متخاصم ما شیطان بزرگ وصل شده و اطلاعات ما را به آنها فروخته است».

محافل سیاسی آمریکا روزهای گذشته مدعی شدند برخی اطلاعات منتشر شده در ایمیل‌های «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دموکرات باعث تصمیم مقام‌های ایران برای اعدام «امیری» شده است.

پیش از این خود رسانه‌های امریکایی هم درباره پرونده شهرام امیری از ارتباطات او با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و همچنین تلاش سیا برای جذب جاسوس از ایران سخن گفته بودند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار