برتری 8 درصدی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی اخیر

در نظرسنجی مشترک رویترز و شرکت تحقیقاتی ایپسوس، هیلاری کلینتون 8 درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفت.

برتری 8 درصدی کلینتون بر ترامپ در نظرسنجی اخیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی مشترک رویترز/ایپسوس که سه‌شنبه منتشر شد، برتری 8 درصدی «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، را بر رقیب جمهوری‌خواهش -دونالد ترامپ- نشان می‌دهد. این در حالی است که در نظرسنجی روز جمعه، وزیر امور خارجه سابق آمریکا 6 درصد از ترامپ پیشی گرفته بود. 

در ادامه گزارش آمده است: ارائه تصویری خوش‌بینانه و امیدوارکننده از آمریکا بوسیله کلینتون و حامیانش در گردهمایی ملی دموکرات‌ها در فیلادلفیا و همچنین اظهارات جنجالی ترامپ درخصوص مادر «همایون خان،» سرباز مسلمان آمریکایی که سال 2004 (1383) در عراق کشته شد، از دلایل افزایش محبوبیت نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. 

در نظرسنجی اینترنتی مشترک رویترز/ایپسوس که از 28‌ام ژوئیه تا یکم اوت (7‌ام تا 13‌ام مرداد) برگزار شد، 1289 نفر شرکت کردند. 43 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به کلینتون و 35 درصد به ترامپ رأی دادند. 
«خضر خان،» پدر همایون خان، سروان نیروی زمینی ارتش که سال 2004 در درگیری در عراق کشته شد، روز پنجشنبه در گردهمایی ملی دموکرات‌ها از هیلاری کلینتون تمجید و از مواضع دونالد ترامپ علیه مسلمان و مهاجران به شدت انتقاد کرد. وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: شما برای آمریکا فداکاری نکرده‌اید و کسی را از دست نداده‌اید و وقت خود را تنها برای بی‌اعتبار کردن مسلمانان صرف می‌کنید. پدر سرباز کشته شده آمریکایی در حالی این سخنان را ایراد می‌کرد که «غزاله،» همسر وی، از سخنرانی در گردهمایی دموکرات‌ها خودداری کرد.

در همین حال، دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی» آمریکا سکوت مادر همایون خان را دستاویزی برای لفاظی جدیدش علیه مسلمانان قرار داد و گفت: همسر خان اجازه حرف زدن نداشت چراکه دین آن‌ها چنین اجازه‌ای به زن نمی‌دهد. او همان‌جا ایستاده بود و حرفی برای گفتن نداشت. شاید هم حرفی برای گفتن داشته ولی اجازه حرف زدن نداشته است. اظهارات جنجالی ترامپ درخصوص والدین سرباز مسلمان کشته‌شده موجی از انتقادات را از سوی مخالفان و متحدان نامزد نژادپرست جمهوری‌خواهان برانگیخته است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار