مخالفان دولت آفریقای جنوبی، حزب حاکم این کشور را در انتخابات آینده با مشکل مواجه خواهند کرد

به نوشته آسوشیتدپرس، مخالفان حزب کنگره ملی آفریقا امیدوارند در شهرهای کلیدی این کشور رأی بیاورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، حزب حاکم آفریقای جنوبی روز چهارشنبه هفته جاری در انتخابات شهری با چالشی بزرگ روبرو خواهد شد. چند روز مانده به انتخابات شهری، گروه‌های مخالف دولت از رسوایی‌های مرتبط به "جاکوب زوما" – رئیس جمهور آفریقای جنوبی – برای تبلیغات علیه وی استفاده می‌کنند.

حزب کنگره ملی آفریقا – که در گذشته جنبشی ضد آپارتاید بود – از سال 1994 حزب حاکم در آفریقای جنوبی بوده است. این در حالی است که اکنون این حزب بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی بر این باورند که از زمان لغو حکومت سفیدپوستان بر آن‌ها، وضع اشتغال و فرصت‌های دیگر برای آن‌ها بهبود نیافته است. همچنین، از رکود اقتصادی سال 2008، اقتصاد این کشور در وضع مناسبی نبوده است.

در این میان، مقامات حزب اتحاد دموکراتیک – حزب مخالف دولت – امیدوارند در شهرهای کلیدی این کشور که اکنون به وسیله حزب حاکم کنترل می‌شود نفوذ کنند.

رهبران حزب "مبارزان برای آزادی اقتصادی" – یک حزب مخالف دیگر – معتقدند باید صنایع را ملی‌سازی کرد و اقداماتی را انجام داد که به وضع فقرا بهبود بخشد. این حزب برای نخستین بار وارد رقابت‌های انتخاباتی شهری آفریقای جنوبی شده است. مقامات این حزب همچنین به دنبال لغو کنترل اقتصاد به وسیله اقلیت سفیدپوست این کشور هستند.

قانونگذاران این حزب در مجلس آفریقای جنوبی بارها اتهامات علیه زوما را مطرح کرده اند. آن‌ها زوما را به استفاده از سرمایه‌های دولت برای استفاده شخصی متهم کردند. این پرونده به دادگاه عالی این کشور رفت. سرانجام در آن دادگاه، زوما مجرم شناخته شده و مجبور به پرداخت جریمه‌ای 507 هزار دلاری شد.

همچنین، بسیاری از شهروندان آفریقای جنوبی از اتهامات مطرح شده درباره نفوذ خانواده ثروتمند هندی "گوپتا" بر زوما اظهار نگرانی می‌کنند.

این در حالی است که روز یکشنبه هفته جاری، جمعیت زیادی از طرفداران حزب حاکم در تبلیغات انتخاباتی زوما حاضر شدند. وی در سخنرانی خود، بر موفقیت حزب کنگره ملی آفریقا در 2 دهه گذشته تاکید کرد. وی آماری ارائه کرد که نشان می‌داد بیش از 95 درصد مردم آفریقای جنوبی به آب لوله‌کشی تصفیه شده دسترسی دارند. این در حالی است که در سال 1994، 50 درصد خانه‌ها به آب لوله‌کشی دسترسی داشته اند. وی گفت: "در گذشته، مردم ما در شهرها و روستاهای کوچک زندگی دشواری داشتند. اما در آینده، شهرهای کوچک و بزرگی در این کشور می‌سازیم که مردم در آن‌ها بتوانند به خوبی امرار معاش کنند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار