یاسوج؛

یاسوج میزبان نهمین جشنواره ملی ادبیات داستانی بسیج

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: این جشنواره مهرماه سال جاری با حضور مسؤولان استانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ربیع‌الله اصالت‌فر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره ادبیات داستانی از سری جشنواره‌های سراسری دو سالانه سازمان بسیج هنرمندان است.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، بسیج، مقاومت و استکبارستیزی، جریان تکفیری سلفی، مدافعین حرم، حادثه منا، برجام و شهدای هسته‌ای و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را مهم‌ترین موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی ادبیات داستانی بسیج در دو قالب داستان کوتاه (حداقل 700 تا سقف 5000 کلمه) و داستانک (حداقل 300 تا سقف 700 کلمه) برگزار خواهد شد، افزود: گروه‌های سنی نوجوان و جوان (تا سن 19 سال) و بزرگسال (از 20 سال به بعد) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند ضمن اینکه آثار، به تفکیک گروه‌های سنی داوری خواهند شد.

اصالت‌فر از داوری آثار رسیده به صورت متمرکز خبر داد و گفت: آثار برگزیده پس از داوری، طی مراسمی با حضور صاحبان اثر معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره مجوز حضور در کارگاه‌های نویسندگی و نقد خلاق جشنواره را خواهند داشت، یادآور شد: دبیرخانه مرکزی جشنواره، آثار برگزیده را به صورت کتاب چاپ خواهد کرد.

مسؤول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد، شرکت داده نشدن اثر در جشنواره‌های دیگر، منتشر و چاپ نشدن اثر ارسالی در کتاب، تایپ آثار روی یک طرف کاغذ A4 به همراه سی دی، تعلق آثار به فرد شرکت‌کننده، عنوان کردن سن و موضوع داستان در ابتدای اثر و ارسال تصویر شناسنامه و کارت ملی را از مهم‌ترین شرایط شرکت در جشنواره عنوان کرد.

وی یادآور شد: داستان‌هایی که فاقد عنوان اصلی و نام نویسنده هستند از جریان داوری حذف خواهند شد.

اصالت‌فر با عنوان اینکه مهلت ارسال آثار تا 20 مردادماه سال جاری است، گفت: اختتامیه این جشنواره مهرماه سال جاری با حضور برگزیدگان سراسر کشور و مسؤولان استانی و کشوری در یاسوج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.