یاسوج؛

غفلت گردشگران 2.5هکتار از طبیعت دنا را سوزاند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: غفلت گردشگران 2.5 هکتار از طبیعت منطقه حفاظت شده دنا را طعمه آتش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست، سید اسدالله هاشمی گفت: این آتش سوزی که در ضلع شمالی پاسگاه خاریدون و در محدوده ای بنام اشکفت ظهرابی در تعطیلات اخیر رخ داد،با عکس العمل سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و پارک ملی دنا این آتش سوزی در کمتر از 2 ونیم ساعت بطور کامل مهار شد.

این مسئول با تشکر از نیروهای مردمی شهرستان دنا که در مهار این حریق کمک کار نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بودند،گفت: متاسفانه گردشگران پس از ترک محل آتش را بطور کامل خاموش نکرده بودند و از طرفی وزش باد باعث شعله ور شدن دوباره آتش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه طبیعت منطقه حفاظت شده دنا با پوش گونه های جنگلی بویژه بلوط ، انواع درختچه ها و گیاهان دارویی جزو زیبا ترین مناظر بدیع و چشم نواز است،از مردم و گردشگران خواست از روشن کردن آتش در جنگل ها خودداری کرده و در صورت روشن کردن قبل از ترک آن از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: خسارت های وارد شده به جنگل های این منطقه پس از برسی کارشناسان اعلام خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل وبیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد استان را مرتع و جنگل شکل می دهد.

منطقه دشتک در 6 کیلومتری شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا ودر محدوده پارک ملی دنا با وسعت 25 هزار و 822 هکتار دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.