یاسوج؛

بازدید حدود دو میلیون نفر از جاذبه های گردشگری یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: ابتدای تابستان امسال تاکنون یک میلیون و 981 هزار نفر از جاذبه های دیدنی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمود باقری گفت: این تعداد گردشگر در دو تعطیلات عید فطر و پایان هفته گذشته از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.

وی بیان کرد: مکان های تفریحی تنگ گنجه ای، تنگ مهریان، تنگ تامرادی، چشمه میشی، کوه گل، روستای کریک، آبشار یاسوج، پارک ساحلی و قسمتی از مناطق سردسیری شهرستان چرام در این مدت مملو از مسافران و گردشگران شد.

باقری اظهار کرد: روند ورود گردشگر به کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: یک میلیون و 14 هزار نفر در تعطیلات عید فطر و 967 هزار نفر نیز در تعطیلات پایان هفته گذشته از شهرهای شمالی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

باقری ابراز داشت: ۱۴ منطقه نمونه گردشگری، ۱۱ روستای هدف گردشگری، ۱۷ اردوگاه رفاهی و چهار کمپینگ اقامتی در کهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگران است.

وی افزود: 11 فضای اقامتی و پذیرایی با ۲۰۷ اتاق و ۶۹۸ تخت در کهگیلویه و بویراحمد به مسافران این استان خدمات رسانی می کند.

باقری گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 300 تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی، بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگران است.

یکی از مناطق بکر و توریستی کهگیلویه و بویراحمد شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در فاصله 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با مناظر بدیع ستیغ های برفی دنا، چشمه میشی و دریاچه کوه گل مقصد هزاران گردشگر در تعطیلات تابستان امسال بود.

شهر یاسوج نیز از دیگر مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل جاذبه های طبیعی، توریستی و گردشگری به عنوان پایتخت طبیعت ایران شناخته شده است.

این روزها خیل مسافرانی از اقصی نقاط کشور شور و نشاط دیگری را با وجود کمبود امکانات و زیرساخت ها به شهر یاسوج بخشیده است.

شهر یاسوج با زیبایی های چشم نواز، وجود کمربند سبز جنگل بلوط و آب و هوای مطبوع همه ساله در فصل های بهار و تابستان پذیرای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت است.

گرداگرد این شهر را رودخانه های خروشان بشار و مهریان و کوه های سر به فلک کشیده دنا با پوشش جنگل های بلوط، بنه و کیکم فرا گرفته به طوری که برخی این منطقه را شمالی در جنوب کشور می نامند.

استان بیش از 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.