ارومیه؛

شرکت 347 نفر کار آموز در دوره مهارت آموزی فنی وحرفه ای

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سلماس از شرکت 347 نفر کار آموز در دوره مهارت آموزی فنی وحرفه ای در آموزشه های دولتی سلماس در سال جاری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،اکبر حاضری در مراسم افتتاح کارگاه جدید کشاورزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری پنج هزار و 880 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به روستائیان، 37 هزار و 549 نفر ساعت در کارگاه های ثابت شهری، 12 هزار و 356 نفر ساعت برای زندانیان و یکهزار و 740 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای به صنایع و اصناف توسط آموزش های دولتی ارائه شده است.

وی افزود: تحقق تعهدات فنی و حرفه ایی در بخش آموزش مهارت در سال جاری بیشتر از میزان پیش بینی شده بوده است.

وی بیان کرد: در سال جاری 24 کارآموز فنی و حرفه ای سلماس برای المپیاد ملی مهارت ثبت نام کردند که سه نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند که انتظار می رود همانند سال های گذشته برای شهرستان سلماس مدال آور باشند.

وی افزود: سال گذشته در رشته طراحی در مرحله کشوری مریم جمشاسب دیپلم افتخار المپیاد ملی مهارت را کسب کرد.

حاضری اظهار کرد: در سال جاری 49 پروانه مهارت فنی در رشته صنعت ساختمان و 20 پروانه مهارت فنی قالیبافی صادر شده که این افراد قادر خواهند بود از مزایای بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافی بهره مند شوند.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سلماس اظهار کرد: در حال حاضر مجموعه فنی و حرفه ای شهرستان سلماس با هفت کارگاه آموزشی در 15 حرفه آموزشی در این شهرستان فعالیت می کند.

وی به آموزش های فنی و حرفه ای در زندان ها نیز اشاره کرد و افزود: در زندان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت و مهارت آموزی، زندانیان حرفه ای را یاد می گیرند تا بعد از رهایی از زندان، وارد بازار کار شوند و کارگاه جوشکاری، برق، تعمیر لوازم خانگی و سرویس و نگهداری خودرو از جمله کارگاه های فعال در زندان است.

حاضری اضافه کرد: ساختمان کارگاه کشاورزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سلماس در 150 متر مربع و با هزینه 200 میلیون ریال برای کارآموزان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.