ارومیه؛

احادیث به جا مانده از امام صادق (ع) راه رسیدن به سعادت دنیوی

رفتار و سیره زندگانی امام صادق (ع) باید چراغ راه تمامی شیفتگان و تشنگان حقیقت باشد

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امام جمعه شهرستان سلماس در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) گفت: تمام رفتار و سیره زندگانی آن امام عزیز باید چراغ راه تمامی شیفتگان و تشنگان حقیقت باشد که احادیث و روایات به جا مانده و معتبر از امام می تواند بزرگترین کمک را در راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بکند.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در آیین نماز جمعه سلماس با گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: ششمین امام شیعیان جهان بنیانگذار اصلی حوزه های علمیه تشیع و تسنن محسوب می شود که عالمان مختلف و برجسته هر دو مذهب از محضر امام کسب علم و کسب فیض کرده اند.

وی صداقت و ایمان راستین و بالای آن حضرت را مثال زدنی عنوان کرد و افزود: نماز بیشترین سفارش امام صادق(ع) به پیروان راستین خودش بود و بر همین اساس مومنان واقعی نباید به این فریضه واجب الهی بی توجه باشند.

امام جمعه سلماس با اشاره به روز 14 مرداد و نامگذاری آن به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بیان کرد: متاسفانه برخی کشورها به کشتار افراد بی گناه در کشورهای اسلامی می پردازند و همواره در پی قتل عام مردم بیگناه هستند.

وی با شعاری خواندن ادعای برخی مدافعان حقوق بشر اسلامی گفت: آنها همواره در پی کشتار مردم بیگناه هستند.

امام جمعه سلماس همچنین با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه(س)ف وی را بهترین الگو برای تمام دختران مسلمان و غیرمسلمان دانست و گفت: دختران میهن اسلامی ایران نباید به دنبال الگوهای خود در جهان خارج از اسلام بگردند چرا که مطالعه زندگی شخصیت های ارزشمندی نظیر حضرت معصومه(س) می تواند برای جوانان راهگشا باشد.

حجت الاسلام موسوی همچنین به فرارسیدن هفته تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و گفت: هیچ چیزی به اندازه شیر مادر برای نوزادان ارزش غذایی ندارد و باید این امر در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: احادیث ، سلماس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.