جورجه ایوانف: بالکان هدف بالقوه حملات تروریستی است

رئیس جمهوری مقدونیه گفت بالکان ممکن است هدف بالقوه حملات تروریستی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهوری مقدونیه با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر از منطقه بالکان به گروه تروریستی داعش در سوریه ملحق شده اند و 60 درصد از آنها به کشورهای خود برگشته اند، گفت: منطقه ما ممکن است مورد هدف بالقوه حملات تروریستی قرار بگیرد.

'جورجه ایوانف' که روز چهارشنبه از سربازهای ارتش مقدونیه مستقر در مرزهای جنوبی این کشور با یونان بازدید می کرد در جمع خبرنگاران گفت که بر این باور است 86 نفر از افرادی که به گروه تروریستی ملحق شده بودند به مقدونیه بازگشته اند و برخی از آنها دستگیر و بقیه تحت تعقیب هستند.

وی به افزایش تردد مهاجرین در این منطقه اشاره کرد و افزود: که اگر چه مسیر بالکان در چند ماه پیش بر روی مهاجرین مسدود شده است با این حال مقدونیه برای جلوگیری از تردد آنها و مقابله با قاچاقچیان در انتقال غیرقانونی مهاجرین آماده است.

ایوانف همچنین اشاره کرد که ارتش مقدونیه افزایش تعداد عبور غیرقانونی مهاجرین از مرزهای این کشور و قاچاقچیان را که در انتقال آنها دست دارند، ثبت کرده است.

بنا به اظهارات رئیس جمهوری مقدونیه؛ پلیس این کشور در این اواخر از عبور حدود 18 هزار مهاجر و پناهجو از این کشور جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار