اصفهان؛

اجرای طرح جامع هواشناسی در کاشان

رییس اداره هواشناسی کاشان از اجرای طرح جامع تهک (توصیه هواشناسی کاربردی)این اداره خبرداد.

عباس ارغوانی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این طرح با هدف کاربردی نمودن محصولات هواشناسی از ابتدای فصل زمستان 95 اجرا می شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی و فنی و کارشناسانه اداره هواشناسی با اداره های مرتبط با مسایل هواشناسی از جمله منابع طبیعی، میراث فرهنگی وجهاد کشاورزی در قالب دیسکاشن ( شور علمی) گفت:با برگزاری این نشست ها توصیه های کاربردی لازم به صورت هفتگی در اختیار کاربران نهایی وجمعیت هدف قرار می گیرد.

وی، ارایه توصیه های برگزاری دیسکاشن با جهاد کشاورزی را به کشاورزان، دیسکاشن گردشگری با میراث را در اختیار گردشگران و در آینده دیسکاشن سلامت با علوم پزشکی شهرستان را در حال بررسی و اجرا دانست و گفت: هواشناسی در این شورهای علمی پیش بینی های مسیر،دمای هوا و برنامه ریزی زمانی ومکانی بهترگردشگران برای بازدید اماکن تاریخی وطبیعی شهرستان را مشخص و اعلام می کند.

به گفته وی،اجرای این طرح و ارایه اطلاعات کاربردی آن بسیار مورد استقبال حوزه های ذی ربط قرار گرفته است.

رییس اداره هواشناسی کاشان در ادامه اظهارداشت: مسوولین ذی ربط با توجه به افزایش پدیده های حدی و با توجه به اینکه قوت غالب این منطقه کشاورزی است بحث بیمه خسارات محصولات کشاورزی در مقابل این پدیده ها را مورد اهمیت و توجه قراردهند تا کشاورز و زحماتش در مصونیت هر چند ناچیز قرار گیرد.

ارغوانی، تصریح کرد:با توجه به اینکه آب موضوع اصلی و پراهمیت این منطقه است نماینده شهرستان در حال برگزاری نشست با اداره های هواشناسی، برق و آبفا برای پیگیری بحث کاهش تعرفه برق در کاشان به منطقه گرمسیری با کسب گرید مورد نظر است.

وی افزود: نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیته کاهش تعرفه قیمت برق پیگیر اثبات افزایش درجه گرمسیری منطقه کاشان است.

به گفته وی، اداره هواشناسی کاشان از طریق دستگاه های تمام اتوماتیک و پایش های دستی را بصورت دقیق، مستمر و 24 ساعته دما را ثبت می‌کند وگزارش می دهد.

ارغوانی در پایان با تاکید بر اینکه این اداره از قدیمی ترین اداره های هواشناسی کشور و اصلی جهانی است گفت: این اداره دارای برند جهانی(OIFK) است که در تمام پیش بینی ها و مسیرهای هوایی از پارامترهای آن استفاده می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.