شهرکرد؛

ضرورت محتوابخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، خواستار محتوابخشی به فعالیت‌ها و برنامه های قرآنی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه مجموعه این شورا در استان ساماندهی منسجمی به خود گرفته و فعالیت‌های نسبتاً خوبی انجام داده که بسیار ارزشمند است اما نباید تنها به کار تشکل بخشی و ساماندهی اکتفا شود.

وی، محتوا بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌ها را از وظایف اصلی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی برشمرد و افزود: تا کنون کار محتوایی قوی در این زمینه در استان صورت نگرفته است، بنابراین این تشکل بخشی‌ها باید مقدمه‌ای برای ورود به رسالت اصلی شورا یعنی محتوایی کردن برنامه‌ها باشد.

نکونام تأکید کرد: رسالت اصلی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، حاکم کردن سبک زندگی قرآنی به معنای واقعی کلمه در جامعه و نشاندن مردم بر سر سفره محتوای قرآن است.

رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تحقق این رسالت بسیار مهم باید جلسات و برنامه‌ها به سمت آشنا و مأنوس کردن جامعه با این کتاب آسمانی عظیم و انسان‌ساز برود.

امام جمعه شهرکرد همچنین با قدردانی از تلاش‌ دست‌اندرکاران برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمصان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر افزود: با الگوگیری شهرها و روستاهای مختلف از این برنامه بسیار ارزشمند، امسال شاهد برپایی محافل جزء خوانی در سراسر استان بودیم.

نکونام با تأکید بر لزوم توجه و عنایت ویژه مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی و انتقاد از برخی کم لطفی ها در عرصه عمل در این مورد خاطرنشان کرد: نگاه مسئولان به فعالیت‌های فرهنگی باید یک نگاه متفاوت و ویژه باشد.

وی با بیان این که کار فرهنگی جهاد است، گفت: نباید از کار فرهنگی خسته شد، بلکه با چنگ و دندان در جهت گسترش ارزش‌های اسلامی و فرهنگی تلاش کرد و محکم و استوار در صحنه ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین از اجرای بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با موضوع «جوان و سبک زندگی اسلامی» و «اسلام ناب و ضرورت و مفهوم انقلابی ماندن» با حضور اساتید و اندیشمندان دینی، از 5 مرداد تا اول شهریورماه امسال در شهرکرد خبر داد و گفت: باید برای شرکت عموم مردم و به ویژه جوانان در این طرح هم برنامه ریزی شود.

در این نشست همچنین، از اولین شماره نشریه قرآنی «شمیم وحی» که به همت دبیرخانه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان چهارمحال و بختیاری به چاپ رسید، رونمایی شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار