اردبیل؛

افزایش 30 درصدی اعتبارات شهرستان نیر

فرماندار نیر گفت: با توجه به دستور استاندار اردبیل با تخصیص اعتباری بالغ بر 82 میلیارد ریال در سال جاری برای شهرستان نیر، این اعتبارات نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مهدی احمدی افزود: توزیع اعتبارات در شهرستان نیر بر اولویت سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) وسیاست های اول دولت است و بیشتر پروژه ها هماهنگ شده براساس این رویکرد است.

وی بیان کرد: باتوجه به روند رو به رشد تامین بودجه نسبت به گذشته، ایجاد اشتغال را نیز در دستور کار خواهیم داشت، و واگذاری پروژهای عمرانی به بخش خصوصی از اولویت کاری ما است.
فرماندار نیر گفت : اعتبارات شهرستان سال گذشته بخش عمده ای از آن از محل اعتبارات ماده 180 بود که در سراسر کشور از تحقق خوبی برخوردار نبود و همین موضوع تاثیر زیادی در فرایند اجرای پروژه های استان و حوزه شهرستان نیر داشت.

احمدی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات تخصیص یافته نسبت به نیازهای شهرستان محدود بوده است لازم است که مدیران نسبت به استفاده مناسب از اعتبارات با اولویت طرحهای مهم و اولویت دار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید ریز پروژه های احداثی در شهرستان توسط دستگاه های اجرایی به فرمانداری برای تخصیص اعتبار ارسال شده است ، گفت: مسئولان از هدر رفت هزینه ها در احداث پروژه ها بدون اولویت خودداری کنند.

احمدی افزود: برای سال 95، اولویت ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است و پروژه احداثی جدیدی در شهرستان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون نبود امکانات و وجود محرومیت ها در برخی از روستاها موجب مهاجرت روستائیان شده است اضافه کرد:با توسعه نقاط محروم و فراهم آوردن امکانات در این مناطق باید از مهاجرت روستائیان جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه کار کمیته اعتبارات فقط توزیع اعتبارات نیست خاطر نشان کرد: این کمیته می بایست در جهت توسعه شهرستان نیز برنامه ریزی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.