اردبیل؛

ایران میزبان کنگره بین المللی علمی ورزش های همگانی

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از برگزاری کنگره بین‌المللی علمی ورزش‌های همگانی به میزبانی کشورمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی مجدآرا افزود: این کنگره در مردادماه امسال با حضور نمایندگان کشورهای آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری را بررسی مطالعات کشورهای دنیا در رابطه با ورزش‌های همگانی و تأثیرگذاری آن در سلامت جسمی و روحی افراد عنوان کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه در سطح کشور نیز مطالعات جامعی در خصوص تأثیر ورزش‌های همگانی انجام شده است، اضافه کرد: در این کنگره مطالعات تطبیقی انجام شده و دستاوردها در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجدآرا متذکر شد: در این کنگره کشورهای موفقی که توانسته‌اند از ۵۰ تا ۹۰ درصد جمعیت خود را در ورزش‌های همگانی مشارکت دهند تجربیات و راهکارهای موفقیت خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ورزش‌های همگانی در سطح دنیا و در کشور رو به توسعه است و در خود کشور توانستیم طی دو سال گذشته میزان رغبت و گرایش مردم را ۱۰.۵ درصد افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: در حال حاضر ۲۱ درصد از مردم کشور در ورزش‌های همگانی مشارکت دارند اما لازم است تا سال ۱۴۰۴ این رقم به ۵۰ درصد افزایش یابد.

مجدآرا از اقبال قابل توجه بانوان در ورزش‌های همگانی خبر داد و متذکر شد: بانوان به عنوان اصلی‌ترین مشارکت‌کنندگان در ورزش‌های همگانی هستند.

وی افزود: در عین حال که فدراسیون بیشترین مخاطبان سازمان یافته و غیر سازمان یافته خود را از بین بانوان و به ویژه مادران دارد، بیشترین آمار کلاس‌های آموزشی، بیشترین آمار حضور خانواده‌ها در برنامه‌های ورزشی و بیشترین آمار برنامه‌های تلویزیونی متعلق به ورزش‌های همگانی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.