سمنان؛

هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در حال پرداخت به متقاضیان در شاهرود

بیش از 570 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال تا سقف 300 میلیون ریال نام نویسی کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛ فرماندار شاهرود گفت: هفت میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت به متقاضیان تسهلات اشتغال بوده و مابقی نیز به زودی پرداخت می شود.
سید محمدرضا هاشمی افزود: بیش از 570 نفر برای دریافت تسهیلات اشتغال تا سقف 300 میلیون ریال نام نویسی کرده اند.
وی گفت: بیش از 900 نفر نیز درخواست دریافت تسهیلات قرض الحسنه 20 میلیون ریالی داشته اند.
معاون استاندار سمنان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت از مدیران دستگاه های اجرایی خواست برنامه های متنوعی برای این هفته در نظر داشته باشند.
وی افزود: تمامی برنامه ها باید با محوریت مردم انجام شود چراکه هفته دولت فرصت مناسبی است تا مدیران خدمات اجرایی خود را به مردم اطلاع دهند.
هاشمی به اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی کارخانه کنسانتره نیز اشاره وگفت: بیشتر موانع پیش روی راه اندازی این کارخانه با گفت وگو برطرف شده و درصورت شروع فعالیت کارخانه در آینده ای نزدیک، مردم شهرستان شاهد انجام کاری جهادی خواهند بود.
وی با بیان اینکه نیاز مواد اولیه روزانه این کارخانه به طور میانگین 80 تا 100 تن است، افزود: با شروع فعالیت آن 830 کشاورز شهرستان و همچنین کشاورزان خراسان های رضوی و شمالی نیز از وجود آن بهره مند می شوند.
فرماندار شاهرود بر تشکیل نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی نیز تأکید کرد وتصریح کرد: کمیته های چهارجانبه این ستاد در شهرستان فعالیت خود را افزایش دهند.
هاشمی کاهش 42 درصدی مصرف آب در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را نیز نمونه ای از اقتصاد مقاومتی دانست وافزود: تمامی دستگاه های اجرایی باید اقتصاد مقاومتی را درون دستگاه های خود اجرایی کنند.
همچنین وی با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دلیل تلاش بسیار برای اجرای آسفالت روستاهای شهرستان گفت: میزان سطح آسفالت شده روستایی در دو سال گذشته بیش از کل آسفالت اجرا شده در دهه پیش است.
معاون استاندار سمنان افزایش ماندگاری و سکونت روستاییان و بهره مندی آنان از خدمات دولت را از مزایای اجرای طرح های روستایی دانست وگفت: شهرستان شاهرود در سال95 نیز شاهد اقدامات خوبی در حوزه به سازی روستاها باشد چرا که تعداد روستاهای آن در مقایسه با دیگر شهرستان های استان بسیار بیشتر است.
هاشمی به بحران آب نیز اشاره کرد و گفت: با وجود میزان کم تخصیص اعتبارات در سال 94 وضعیت موجود به خوبی حفظ شده و با توجه به گرمای پیش رو ، نیاز به توجه بیشتری برای مدیریت مصرف منابع آبی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.