سمنان؛

شاهرود 50 درصد اعتبارات بنیاد مسکن را جذب کرد

سال گذشته 49.7 درصد از اعتبارات استانی و ملی این نهاد در شهرستان شاهرود تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان؛مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اصلاح و بهسازی بافت با ارزش روستاهای شهرستان شاهرود در سال 94 تخصیص یافت، افزود: با این حال سهم شهرستان در تخصیص اعتبارات استانی 45.5 درصد بوده است.

سعید رضا حسینی به اجرای طرح های مشارکتی با دهیاری ها از محل تأمین قیر رایگان دولتی اشاره کرد و گفت: در این راستا در بخش مرکزی با دریافت یک هزار و 520 تن قیر، 123 هزار و 437 متر مربع از معابر روستایی آسفالت شد.
وی ابراز داشت: در بخش بسطام نیز 440 تن قیر دریافت شده و آسفالت 63 هزار و 25 متر مربع از معابر روستایی اجرا شد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود با بیان اینکه 88.3 درصد از کار به نسبت میزان قیر دریافتی تاکنون انجام شده، اضافه کرد: در مجموع در دو بخش بسطام و مرکزی یک هزار و 960 تن قیر دریافت شده و 186 هزار 462 متر مربع از معابر روستایی آسفالت شد.
حسینی همچنین با بیان اینکه طرح هادی در تمامی روستاهای دارای بیش از 100 خانوار جمعیت استان اجرا شده، گفت: این طرح در روستاهای دارای 50 تا 100 خانوار 76 درصد و روستاهای 20 تا 50 خانوار نیز 16 درصد اجرا شده است.
وی پیشنهاداتی نیز برای اولویت بندی اعتبارات در سال 95 داشت. تأمین اعتبار از محل اعتبارات بحران برای مناطق در معرض سیل به ویژه تاش و ابرسیج، پیش بینی اعتبار برای بازنگری طرح های هادی و تهیه طرح در روستاهای خاص و تأمین اعتبار برای تعمیر و خرید تجهیزات از جمله پیشنهادات وی بود.
حسینی بر تحقق تبصره 27 قانون بودجه سال 95 کل کشور در اعتبارات شهرستان نیز تأکید کرد و گفت : بر اساس این تبصره شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته های برنامه ریزی شهرستان موظفند دست کم هشت درصد از جمع اعتبارات عمرانی استانی این قانون را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دهند تا صرف تهیه و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاها شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: آسفالت ، اعتبارات ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار