حضور 100هزار نفری دانش آموزان استان تهران در برنامه‌های اوقات فراغت

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: باید در برنامه‌های اوقات فراغت اعتلای شخصیت دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد و تمامی ارگان‌ها در فرایند تربیت به نظام آموزشی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در آیین افتتاح اردوهای یک روزه دانش آموزی، کمره ای مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه در آموزش و پرورش دغدغه های بسیاری برای تربیت دانش آموزان وجود دارد گفت: هدف از این اردوهای یک روزه غنی سازی اوقات فراغت این دانش آموزان و اعتلای شخصیت آنها است که این کارها معطوف به این امر بسیار ضروری انجام می شود. 
 
وی ادامه داد: اگر بتوان در راستای اجرای برنامه های اوقات فرات اعتلای شخصیت دانش آموزان را با کیفیت خوبی انجام داد هدف اصلی تعلیم و تربیت انجام شده است. 
 
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران یادآور شد: جهان امروزی به سرعت در حال تغییر بوده در نتیجه نظام آموزشی باید برای هماهنگی با آن و کارآمد جلوه کردن بکوشد لذا نهاد تعلیم و تربیت در کنار سایر نهادها باید برای هماهنگ بودن با تغییرات جامعه اقداماتی شایسته انجام دهد. 
 
کمره ای یادآور شد: الگوهای معین و اسناد بالادستی نظام آموزشی را به سمت تعالی پیش می برد و در این مسیر برنامه های متفاوتی در نظر گرفته است. 
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها صرفاً مدارس را مسئول تربیت همه جانبه می دانند، گفت: نظام آموزشی به تنهایی قادر نیست این مسئولیت خطیر را انجام دهد و در این زمینه ناکارآمد است لذا بایستی در این زمینه انتظارات تعدیل شود و این مسئله باعث می شود سایر نهادهای مربوطه نیز وظیفه خود را در امر تعلیم و تربیت به درستی ایفا کنند. 
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: معلمان نیز باید برای توسعه حرفه ای گام بردارند و با تلاش هایی متمرکز در برنامه های در  نظر گرفته شده شرکت کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش آموزان قریب به 8 هفته از تعطیلات تابستانی را شامل می‌شود، اظهار کرد: بایستی کیفیت برنامه ها برای دانش آموزان رکن اصلی باشد تا اتلاف منابع و انرژی در این دوران انجام نشود و دانش آموزان در انبوهی از اهداف به ثمر نرسیده گم شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه شهرستان های استان تهران برنامه هایی ویژه برای اوقات فراغت دانش آموزان تدارک دیده، گفت: حدود 100 هزار دانش آموز از تعداد در نظر گرفته شده در اردوهای یک روزه شرکت کرده و این مسئله می‌تواند نقطه عطفی در فرایند تعلیم و تربیت باشد. 
 
کمره‌ای یادآور شد: در انتخاب برنامه‌ها توجه به بسترهایی مناسب برای به ثمر رسیدن اهداف آموزشی بسیار مهم بوده و عامل موفقیت در برنامه ها است. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار