"ربات های گفتگو" قابلیت جدید پیام رسان اسکایپ

پیام رسان اسکایپ که بیشتر به خاطر گفتگوی تصویری اش معروف است در اقدامی جدید قابلیت ربات های گفتگو (چیزی شبیه به تلگرام) را ارائه داده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسکایپ نیز ربات های چت یا Chat botها را به پیام رسان خود اضافه کرد. برای ما ایرانی ها معروفترین نرم افزاری که  از این ربات های گفتگو  استفاده می کند پیام رسان تلگرام است. البته کاربران قدیمی اینترنت شاید اولین ربات گفتگویی را که به یاد بیاورند، ربات لطیفه گو که ابتکار یک جوان ایرانی در نرم افزار یاهو مسنجر بود و مورد تقدیر یاهو نیز قرار گرفت، باشد.

پیام رسان اسکایپ در دنیای ربات ها

به هر حال اکنون نرم افزار اسکایپ شرکت مایکروسافت که بیشتر برای قابلیت عالی گفتگوی تصویری اش معروف است، اقدام به اضافه کردن ربات های گفتگو کرده است. دلیل این کار ، امکان ارائه خدمات شرکت های شخص ثالث در این شبکه عنوان شده است ، برای مثال امکان ارئه خدمات غیر حضوری یا حتی امکان سفارش کالا مانند سفارش پیتزا از پیتزافروشی، رزرو هتل ها و رستوران ها و امثال این خدمات عنوان شده است.

البته در  قدم اول صرفا شرکت ها میتوانند اقدام به ثبت ربات در این پیام رسان کنند و حتما نیاز به احراز هویت و تایید آن شرکت ها توسط موسسات امنیتی و مالی نیز برای امکان پرداخت  های مالی هست.

البته در آینده این احتمال میرود که این شرکت امکان استفاده از ربات ها را گسترش نیز بدهد و در همین راستا قصد دارد به توسعه دهندگان اجازه ساخت ربات های شخصی خود را بدهد.

پیام رسان اسکایپ در دنیای ربات ها

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار