نگرانی شدید بانک مرکزی انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا

بانک مرکزی انگلیس نسبت به بروز بی ثباتی مالی در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: بانک مرکزی انگلیس نسبت به بروز بی ثباتی مالی در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا هشدار داد. در بیانیه این بانک که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ثبات مالی، اقتصادی و سیستم مالی کشور را تهدید می کند.

مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس، اعطای مجوز به بانک ها برای تامین مالی بیشتر تا سقف صد و پنجاه میلیارد پوند مازاد از حد مجاز را راه حلی برای مقابله با این تهدید اعلام کرده است.

وی گفت: با در نظر گرفتن تراز مالی مثبت بانک های انگلیس، شرکت ها و خانوارهای انگلیسی که خواهان بهره مندی از موقعیت های پس از خروج از اتحادیه هستند با چنین ساز و کاری می توانند اطمینان یابند که از حمایت مالی سیستم بانکی برخوردار خواهند شد.

 مارک کارنی افزود: اگرچه سیستم مالی و اقتصادی از استحکام کافی و لازم برخوردار است، اما کشور وارد دوره ی جدیدی شده، که در آن تردید حکمفرما است و امور مالی و اقتصادی نیاز به تنظیم و اصلاح مجدد دارد.

رئیس بانک مرکزی انگلیس در ادامه گفت: در دوره تنظیم، نوسانات قابل پیش بینی است ولی تلاش های بانک مرکزی این امکان را نمی دهد تا اثرات نوسانات اقتصادی و بورس بلافاصله از بین برود.

 از زمان اعلام نتایج همه پرسی انگلیس تا ابتدای ماه ژوئیه، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا حدود نه درصد تنزل یافته است و ارزش سهام بانک ها نیز در بازار بورس لندن با سقوط شدید بیست درصدی مواجه بوده است. پیش بینی می شود آهنگ رشد اقتصادی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا به شدت کند شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار