نگرانی تجار آلمانی از کاهش رقابت‌ها در بازار اروپا

بسیاری از شرکت‌های آلمانی نگرانند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به معنای کاهش رقابت در بازارهای اتحادیه باشد.

نگرانی تجار آلمانی از کاهش رقابت‌ها در بازار اروپا
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اکونومیست؛ بسیاری از تاجران آلمانی و فعال در اتحادیه اروپا هنوز نمی توانند باور کنند که انگلیس به برکسیت رای مثبت داده است. آن ها به آرامی در حال باور این موضوع هستند که یکی از مهمترین شرکای آلمان و یکی از مهره های اصلی اتحادیه اروپا، از این اتحادیه خارج خواهد شد.

تنها تعداد کمی از تاجران اروپایی برای چنین موضوعی آماده شده بودند. با وجود اطمینان های بسیار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در خصوص این که منافع آلمان و شهروندان این کشور در راس مذاکرات برکسیت قرار خواهد داشت، فهرست نگرانی های ایجاد شده در اثر خروج انگلیس رو به افزایش است.

شرکت هایی که در اثر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیشترین آسیب را می بینند، آن هایی هستند که در این کشور کارخانه و واحدهای تولیدی در اختیار دارند؛ در میان آن ها می توان به "بی ام و" و " بایر و زیمنس" اشاره کرد. این شرکت ها در زمینه نوسانات ارزی و این موضوع که آیا می توانند محصولات تولید شده را در انگلیس و سایر کشورها به فروش رسانند با نگرانی مواجه شده اند. در حال حاضر بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری، استخدام و تحقیقات آن ها نیز به حالت تعلیق درآمده است. 

یکی دیگر از نگرانی های اصلی اعضای اتحادیه اروپا، کاهش آزادی های بازار این اتحادیه است. بسیاری از مدیرعاملان شرکت ها معتقد هستند خروج انگلیس به این معنا خواهد بود که دیگر هیچ کشوری در مقابل قانون های محدود کننده اتحادیه مقاومت نخواهد کرد و نبود مخالفت های نمایندگان انگلیس به ضرر کشورهای عضو ختم می شود.

با وجود تمام نگرانی های ایجاد شده، بسیاری از مدیرعاملان آلمانی معتقد هستند به دلیل این که اقتصاد آلمان و انگلیس بیش از اندازه در هم تنیده شده اند، جداسازی کامل آن ها غیر ممکن است و این دو کشور در نهایت روابط اقتصادیشان را با یکدیگر حفظ می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار