مرکل: انگلیس باید هرچه سریعتر اهداف خود پس از برکسیت را توضیح دهد

صدراعظم آلمان از انگلیس خواست تا به محض آغاز به کار نخست‌وزیر جدید این کشور، چگونگی روابط خود با اتحادیه اروپا در آینده را تشریح کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "القدس العربی"؛ "آنگلا مرکل" –صدر اعظم آلمان- از انگلیس خواست تا هرچه سریعتر، تصمیمات خود برای خروج از اتحادیه اروپا پس از آنکه فردا چهارشنبه، "ترزا می" پست نخست وزیری این کشور را برعهده گرفت، توضیح دهد.

"آنگلا مرکل" شامگاه دیروز در دیدار با گروهی از دیپلمات های آلمانی گفت: "انگلیس باید خیلی سریع چگونگی روابط خود با اتحادیه اروپا در آینده را روشن کند."

"مرکل" بار دیگر تأکید کرد دولت انگلیس باید به صورت رسمی اراده خود مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا را ابلاغ کند تا مکانیزم خروج آغاز شود."

بسیاری از شرکای اروپایی انگلیس منتظر هستند تا با کناره گیری "دیوید کامرون" از سمت نخست وزیری این کشور و آغاز نخست وزیری "ترزا می"، لندن به صورت رسمی درخواست خروج از اتحادیه اروپا را ارائه دهد و ابهامی که براوضاع کنونی سایه انداخته است برطرف شود.

صدر اعظم آلمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را "جدایی تلخ" توصیف کرد، ولی در همین حین افزود: "من اطمینان دارم که اتحادیه اروپا برای جبران این شکاف و جدایی، توان کافی را دارد."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۲ تير ۱۳۹۵
مرگ بر مرکل شغال المانی و مرگ بر اتحادیه از هم پاشیده و مرگ بر انگلستان کثیف
آخرین اخبار