گاردین: پس از برکسیت، آیا پاریس می تواند تاج شهر لندن را از آن خود کند؟

مسئولان فرانسوی امیدوارند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، فرصت‌های مالی پایتخت این کشور را جذب پاریس کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: مسئولان فرانسوی ماه ها است برای ترفیع سطح مالی شهر پاریس می کوشند و سعی دارند بانک ها را به ورود به این شهر ترغیب کنند. تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج برکسیت، سایت های مختلف مقالاتی با عناوینی همچون "به پاریس خوش آمدید"، در خصوص آینده منطقه مالی اروپا منتشر کردند.

در حالی که بسیاری از مسئولان انگلیسی برنامه ای برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا نداشتند، مسئولان فرانسوی ماه ها به تبلیغ پاریس به عنوان جایگزینی برای لندن پرداخته اند. در روزهای پس از برکسیت بیش از 4 هزار نامه به سرمایه گذاران مختلف ارسال شد تا در آن ها به مزایای سرمایه گذاری در پاریس پرداخته شود.

هنگامی که فرانسوا اولاند اظهار کرد لندن دیگر نمی تواند به معاملات یورویی خود ادامه دهد، به نظر رسید فرانسه قصد دارد بخشی از بازار مالی انگلیس را در اختیار بگیرد. با این حال، این که آیا پاریس می تواند با محدودیت های ایجاد شده در شهر لندن به سود دست یابد، خود پرسشی پیچیده و نیازمند بررسی بسیار است.

در حال حاضر رقابت برای جذب خدمات مالی که از لندن خارج می شوند، بسیار شدید است و هنوز مشخص نیست کدام شهر اروپایی پیروز این رقابت می شود. فرانکفورت، پایتخت بزرگ ترین اقتصاد اروپا و شهر میزبان بانک مرکزی اروپا، دوبلین، با قوانین مالیاتی جذاب برای شرکت های بزرگ، آمستردام و لوکزامبورگ در میان شهرهایی هستند که برای جذب خدمات مالی لندن تلاش می کنند.

در این میان پاریس نیز با در اختیار داشتن بخش بزرگ مدیریت دارایی ها، چندین بانک بزرگ اروپایی، کارمندان حرفه ای بانکی، فضای اداری ارزان و امکانات بسیار دیگر گزینه ای مناسب محسوب می شود.

در همین حال این شهر با موانعی نیز مواجه است. در حالی که اولاند در دو سال گذشته نحوه برخورد خود با مسائل مالی را تغییر داده است، وی هیچ‌گاه وعده انتخاباتی خود در خصوص مبارزه با دنیای تجارت را کنار نگذاشته است. اولاند مدت ها پیش از این که رئیس جمهور فرانسه شود، می کوشید برای افرادی که درآمدی بیش از 1 میلیون یورو داشتند مالیاتی 75 درصدی وضع کند.

در حال حاضر مشکلات اصلی پاریس مقررات این شهر به همراه مالیات بالا و هزینه استخدام کارمندان است. هزینه مالیاتی و استخدام افراد در فرانسه از هرجای دیگری در اروپا بیشتر است. این بدین معناست که کوشش پاریس برای به دست آوردن خدمات مالی لندن، نیازمند ایجاد تغییراتی در این شهر است. با توجه به سیاست های فعلی دولت فرانسه، پاسخ این موضوع که آیا تغییرات پیشنهادی به اجرا درمی آید، در حاله ای از ابهام قرار گرفته است.

با این حال، اطلاعات کمی از تغییرات احتمالی شهر لندن، پس از مذاکرات برکسیت منتشر شده است. تغییراتی که ممکن است تا سال ها پس از نهایی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ادامه داشته باشد. شاید به همین دلیل اعلام پایتخت مالی جدید چندان امکان پذیر نباشد.

جرارد ماسترال، مدیرعامل موسسه پاریس یوروپلیس، درباره گسترش بخش مالی شهر پاریس اظهار کرد: "اگر از این فرصت استفاده نکنیم، سایر کشورهای اروپایی این اقدام را انجام می دهند."

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۵
با وجود غول اقتصادی همچون آلمان هرگز چنین تصوری نمیشه کرد فرانسه در مقابل اقتصاد و فرهنگ و مردم آلمان پشه هم نیست
آخرین اخبار