عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا:

برکسیت بهبود اقتصادی حوزه یورو را به تعویق می‌اندازد

به باور "بنوآ کرو" اثرات پاسخ مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بیش از هر چیز به بحران اقتصادی در منطقه یورو دامن می‌زند.

برکسیت بهبود اقتصادی حوزه یورو را به تعویق می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان‌دی‌تی‌وی؛ جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نه‌تنها بلاتکلیفی مقامات این کشور را در پی داشته است بلکه در هفته گذشته موجب تلاطم شدید در بازارهای مالی شده و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده بر روند اقتصادی منطقه یورو تأثیر مخربی بگذارد.

بنوآ کرو—عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا—در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شوک غیرقابل جبرانی را به اقتصاد منطقه یورو وارد می‌کند. اثرات پاسخ مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بیش از هر چیز به بحران اقتصادی در منطقه یورو دامن می‌زند؛ روندی که پیش از این مسیر رو به بهبودی را در پیش گرفته بود.

کرو در ادامه گفت: بانک مرکزی اروپا بر تحولات اقتصادی منطقه یورو نظارت دارد و برای جلوگیری از هرگونه بی‌ثباتی مالی در منطقه آماده است. شفاف‌سازی زمان دقیق جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه برخوردار است و تنها در این صورت است که می‌توان هزینه‌های اقتصادی و فشارمالی آن بر دیگر کشورهای منطقه یورو را کنترل کرد.

وی در انتها افزود: در حال حاضر اولویت با اعتمادسازی میان دیگر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه است و این اعتماد تنها با اصلاحات ساختاری امکان‌پذیر است. در صورتی که هر کشور به وظیفه خود در قبال اتحادیه عمل کند، اقتصاد اروپا به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار