کوارتز: انگلیس به جای آمریکا مضحکه جهان سیاست شده است

به نوشته وبسایت کوارتز، انگلیس در مواجهه با برکسیت، پا جای پای آمریکا گذاشته و دستمایه سخره جهان سیاست شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی کوارتز در مطلبی نوشت: هشت روز از رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) گذشته است و اتفاقات رخ داده در این مدت نشان داد که سیاست‌های انگلیس به‌مراتب پوچ‌تر از آمریکا است.

برکسیت بمبی در آستانه انفجار است. از یک هفته گذشته زمینه اضمحلال و فروپاشی دو حزب کارگر و محافظه‌کار انگلیس فراهم شده است. کمپین "جدایی انگلیس" به سرعت از مواضع خود عقب‌نشینی کرد. افزون بر این، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیسپا را فراتر گذاشته و با استفاده از اوضاع آشفته سیاسی انگلیس، اسرائیل را با داعش مقایسه کرد.

بوریس جانسون رهبر حزب محافظه‌کار انگلیس و از سردمداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپااز مواضع وعده داده خود فاصله گرفت. این امر زمانی رخ داد که مایکل گاواز همراهان جانسون در اعمال رأی خروج انگلیس از اتحادیه اروپاپشت وی را در این مسیر خالی کرد.

در بخشی از این مطلب آمده است: برگ جدیدی در تاریخ سیاسی آمریکا در حال ورق خوردن است. دو چهره متفاوت با عقاید مغایر، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند که یکی از آن‌ها یک دروغ‌گوی نژادپرست است و جز عقاید پیش‌پاافتاده، ایده‌ای برای حکومت‌داری آمریکا ندارد. رویه‌ای که می‌تواند آمریکا را با سخره سیاسی مواجه کند. با این حال، انگلیس نیز در شرایط برکسیت فاقد رهبری معتبر و قابل‌اعتماد است. بنابراین، انگلیس با گذاشتن پا جای پای آمریکا سیاست‌های مضحک این کشور را جایگزین کرده و دستمایه سخره جهان سیاست شده است.

در انتهای این مطلب آمده است: این وقایع از نتایج فاجعه‌بار همه‌پرسی است. درصورتی که برکسیت متوقف شود، بسیاری از صاحب‌نظران و سردمداران جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مردم را فریب‌خورده ماجرا معرفی می‌کند و این روند، بی‌اعتمادی مردم انگلیس را به حکومت دامن می‌زند. از سوی دیگر، اگر برکسیت اجرا شود، به همان اندازه هدایت اقتصاد انگلیس از کنترل خارج می‌شود و بحران به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا سرایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار