بافت فرش یکی از شغل های مزیت دار خراسان جنوبی

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی بافت فرش را یکی از شغل های مزیت دار استان عنوان کرد.

بافت فرش یکی از شغل های مزیت دار خراسان جنوبیسلم آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛گفت:بافت فرش از شغل های مزیت دار استان  و یکی از کارهای مدد جویان کمیته امداد است.

وی افزود:این شغل از قدیم الایام بوده و کمیته امداد به تناسب فرهنگ میان خانواده ها و به خصوص برای زنان به عنوان یک شغل،توجه خاصی را به این قسمت کرده است.

سلم آبادی گفت:تعداد 474 تخته فرش به متراژ 2 هزار و 352 متر با ارزش ریالی بالغ بر 626 میلیون تومان از ابتدای سال جاری توسط مددجویان تولید و به فروش رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود:این فرش ها در دو مرحله ارسال شده که در مرحله اول 151 تخته و در مرحله دوم 121 تخته فرش به تهران ارسال شده است.

وی گفت:در سطح استان بیش از 400 طرح داریم که تحت نظارت امداد است که از این تعداد،21 درصد طرح هایی است که تحت نظارت امداد است.

سلم آبادی افزود:تعداد 3 هزار و 100 بافنده در 2 هزار و 52 کارگاه و در 14 کارگاه تجمیلی بافت فرش را انجام می دهند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:ابعاد فرش ها از 1/5 متر تا 48 متر بوده که البته در این محموله باری ابعاد از 1/5 متر تا 24 متر است.

وی افزود:بافت فرش و تولید آن نسبت به جامعه مدد جویی تناسب خوبی دارد و استان ما را خاص تر کرده است به دلیل اینکه فرش بافته شده با توجه به شرایط خانواده سریع تر تصفیه حساب شود.

سلم آبادی اظهار کرد:ریز ماهی ، خشتی ، بته جقه ، لچک،ترنج و غیره از جمله نقشه هایی است که به سلایق هر فرد و هر سفارشی بافته می شود.
انتهای پیام/غ

بافت 474 تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.