اصفهان؛

نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شب گذشته با طنین انداز شدن دعای جوشن کبیر و راز و نیاز مردم مومن و خداجوی استان اصفهان به درگاه الهی برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این مراسم معنوی در اکثر مساجد و تکایا از جمله مسجد امام ، مسجد حکیم و گلستان شهدای اصفهان با حضور جمع کثیری از مردم مومن و دوستدار ولایت برگزار شد و شرکت کنندگان در اولین شب از لیالی قدر دست نیاز به سوی معبود بی همتا گشودند و با به سر گرفتن قرآن به اعمال ویژه این شب پرداختند.
نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان
نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان

علاوه بر برگزاری گسترده احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه های شهر‌ها و روستاهای استان اصفهان آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و محمد در بادرود نطنز و امامزاده هلال بن علی آران و بیدگل میزبان مردم ولایتمدار ی بود که خود را به این حریم رسانده و در جوار حرم با‌صفایش به راز و نیاز پرداختند. حرم مطهر حضرت علی‌بن‌محمدالباقر (ع) در مشهد اردهال کاشان نیز شب گذشته با برگزاری مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شاهد هزاران زائر عاشق و دلباخته بود.
نصف جهان در شب ضربت خوردن مولای متقیان
در این مراسم معنوی که با استقبال گسترده مردم دارالمومنین کاشان همراه بود، پیر و جوان، مرد و زن، شیرخواره تا پیرمرد کهنسال برای فرق شکافته امیر مومنان علی (ع) یاور یتیمان، دردمندان و همچنین برای طلب مغفرت از گناهان خود گریستند و اشک ماتم ریختند.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب می باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.