ساری،

چشیدن طعم گیلاس شمال در روستای گیلاس

باغداران روستای گیلاس درآمل امسال از فروش گیلاس 600میلیون تومان درآمد کسب کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیر جهاد کشاورزی بخش لاریجان آمل گفت : پیش بینی می شود امسال 120 تن گیلاس از 10 هکتار باغ های گیلاس روستای گیلاس برداشت شود.

مجید سلطانی افزود: 600 میلیون تومان ، درآمد امسال باغداران گیلاس است.

وی گفت : در منطقه لاریجان هزار و 450 هکتار باغ گیلاس وجود دارد که با پیش بینی برداشت 18 هزار تنی محصول با افزایش 20 درصدی در مقایسه با پارسال ، 90 میلیارد تومان درآمد باغداران این منطقه است .

وی با بیان اینکه نام این روستا در قدیم گیلاز بوده که به مرور زمان به گیلاس تغییر یافته است افزود: روستای گیلاس در کیلومتر 70 جاده هراز یکی از روستاهای کوهستانی بخش لاریجان آمل است .

وی گفت: باغداران این روستا از باغهای خود گیلاس ، گلابی ، آلبالو ، سیب و گردو برداشت می کنند و محصول آنان به علت خاک و آب و هوایی مناسب مرغوب و مشتری پسند است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه برداشت نوبرانه گیلاس که از اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان آغاز شد، همچنان ادامه دارد گفت: 35 تا 40 درصد از محصول گیلاس در شهرستان آمل برداشت شده است.

سید حسین اسلامی با بیان اینکه در شهرستان آمل 1400 نفر باغدار به کشت محصول گیلاس مبادرت دارند افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 18هزار تن محصول گیلاس در شهرستان تولید و به بازار مصرف برسد.

وی گفت: میوه گیلاس از ارقام پیش رس بویژه تک دان در اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان آمل برداشت می شود که به بازار داخل و خارج استان عرضه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی مظلومی فر
۲۰:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
پرچم گیلاس بالاست.