تخصیص 700 میلیارد اعتبار برای توزیع شیر مدارس

معاون سازمان پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از امکان تخصیص 700 میلیارد اعتبار برای توزیع شیر در مدارس خبر داد.

منصور مجاوری‌ معاون سازمان پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند توزیع شیر مدارس گفت: از سال گذشته برنامه جدیدی برای این امر در نظر گرفته شده  و 2 عامل ارتقای  کیفیت شیر و تحت پوشش قرار گرفتن کامل دانش‌آموزان از موارد قابل توجه آن به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای اجرای کامل این برنامه از دولت کمک گرفته شد همچنین نهادهای مربوطه نظیر وزارت بهداشت، غذا و دارو و سازمان استاندارد در ارائه شیر با کیفیت همکاری‌های قابل توجهی داشتند.

مجاوری با بیان اینکه برای توزیع شیر در مناقصه شرکت کردیم؛ اظهار کرد: این روند باعث شد تا در توزیع شیر بهتر عمل کنیم و بر مسئله قیمت شیر متمرکز شویم.

معاون سازمان پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در سال گذشته 800 میلیون شیر بین دانش‌آموزان توزیع شد با توجه به همکاری‌های خوبی که شرکت‌های لبنی با آموزش و پرورش داشتند 150 میلیارد به این شرکت‌ها بدهکار هستیم امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در تخصیص اعتبارات توجه ویژه‌ای داشته باشد و مسئله تولید شیر با همکاری این شرکت‌های لبنی تداوم یابد.

مجاوری‌ با اشاره به این که سال گذشته در توزیع شیر اقدامات مثبتی انجام شد، عنوان کرد: برای امسال چنانچه بخشی از اعتبارات در تابستان وصول شود با کارخانجات لبنی  قرارداد‌هایی مبنی بر تولید شیر برای مدارس منعقد می‌شود تا با کیفیت هرچه بیشتر برای دانش‌آموزان ارائه خدمات شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال 200 میلیارد از محل بودجه عمومی و 500 میلیارد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها به توزیع شیر مدارس اختصاص یابد که البته هنوز این مبلغ وصول نشده است.

مجاوری با اشاره به اینکه تخصیص کامل این اعتبار به کیفیت هر چه بیشتر توزیع شیر کمک می‌‌کند گفت: در نظر داریم تعداد توزیع شیر در مدارس را افزایش دهیم.

معاون سازمان پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: چنانچه در بخش توزیع شیر پویا‌تر باشیم علاوه بر آنکه به کاهش بیماری‌ها کمک می‌کند هزینه‌ای برای پیشگیری نیز محسوب می‌شود.

وی  یادآور شد: اکنون ایران از نظر توزیع شیر در شرایط خوبی قرار دارد اما باید این میزان افزایش یابد و اعتبارات برای این امر بیش از پیش باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار