توزیع شیر مدارس همچنان در انتظار تامین اعتبار

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: با وجود گذشت سه ماه از سال تحصیلی جدید هنوز اعتبارات لازم جهت توزیع شیر در مدارس تامین نشده است.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص زمان اجرایی شدن طرح شیر مدرسه در سال تحصیلی 95 – 96 اظهار داشت: به طور کلی برنامه شیر مدرسه هر سال با توزیع 70 نوبت شیر در مدارس باید اجرا شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته همکاری خیلی خوبی در این خصوص انجام و در 55 نوبت شیر در مدارس توزیع شد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: همچنین سال گذشته در 14 استان شیر غنی شده با ویتامین D به دانش آموزان برای پیشگیری از کمبود این ویتامین داده شد.

عبداللهی در رابطه با اجرای طرح شیر مدرسه در سال تحصیلی جدید گفت: متاسفانه برنامه شیر مدرسه هنوز شروع نشده و کمی تاخیر داشته و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز تامین شود تا بتوانیم هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن این طرح در مدارس کشور باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه شیر مدرسه یکی از برنامه های مهم در کشور بوده و با توزیع شیر علاوه بر تامین بخشی از پروتئین و کلسیم مورد نیاز بچه ها که برای رشد قدی و استحکام استخوانها لازم است، درخصوص مصرف شیر نیز فرهنگ سازی خواهد شد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به زمان اجرایی شدن طرح شیر مدرسه بیان داشت: ظاهرا طی چند روز گذشته اعتبارات مورد نیاز تخصیص داده شده و امیدوارم که این مسئله واقعیت داشته باشد، زیرا همین الان هم با تاخیر یک ماهه در اجرای این طرح روبرو هستیم.

عبداللهی ادامه داد: غالبا طرح توزیع شیر در مدرسه باید از مهر و یا اوایل آبان آغاز شود ولی امسال آذر به پایان رسیده و هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی همچنین افزود: کمیته شیر مدرسه از تابستان پگیری ها و برنامه ریزی های لازم جهت جذب اعتبارات این طرح را انجام می دهد ولی شاهد این مسئله هستیم که پس از چند ماه پیگیری هنوز تامین اعتبارات به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار