توزیع شیر مدارس همچنان ادامه دارد/پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وام دریافت می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مجموع 550 میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس بودجه در نظر گرفته شده بود که قول تامین آن داده شده است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه کنفرانس ملی بازاندیشی و آینده نگری در نظام آموزش و یادگیری ایران با توجه به تغییرات پر شتاب جهان معاصر در جمع خبرنگاران در خصوص تنوع مدارس عنوان کرد: تحقیقی را در رابطه با مدارس موجود و تنوعی که در مدارس داریم، صورت گرفته است و یک جلسه‌ای را به دنبال این تحقیق در وزارت آموزش و پرورش داشتیم که همچنان این جلسه برای اتخاذ یک تصمیم به جا در رابطه با تنوع مدارس است، ادامه دارد. لذا هنوز تصمیم گیری نهایی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به توزیع شیر و تامین منابع مالی آن از یارانه‌ها ادامه داد: ضمن صحبت‌ها با دکتر نوبخت قرار بر این شده است که بخشی از  بودجه توزیع شیر از محل یارانه‌ها در اختیار قرار بگیرد تا ما بتوانیم توزیع شیر را در مدارس ادامه دهیم.ز محل یارانه‌ها چهارصد میلیارد تومان و از بودجه آموزش و پرورش 150 میلیارد تومان و در مجموع 550 میلیارد تومان بودجه توزیع شیر بوده است که قول تامین آن داده شده و امیدواریم که این هزینه تامین گردد و توزیع شیر قطع نشود.

وی در خصوص کیفیت شیر مدارس افزود: تامین یا عدم تامین اعتبار ارتباطی به کیفیت شیر‌های توزیعی ندارد، شیرها از طریق مناقصه در استان‌ها تهیه می‌شود، بنابراین ارتباطی با تامین مالی آن ندارد همچنین هیچ گزارش منفی مبنی بر بی کیفیتی شیر مدارس تاکنون نداشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی بیان کرد: پذیرفته‌ شدگان باید در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنند و در کلاس‌و دوره‌ها شرکت نمایند، ما به دنبال این هستیم که نیمی از هزینه آنها که به عهده خودشان است را از طریق وام در اختیار‌شان بگذاریم و بخش دیگر را هم آموزش و پرورش تقبل می‌کند.

وی در پایان در خصوص ادامه فعالیت‌ مربیان پیش دبستانی اظهار داشت: مربیان پیش دبستانی از اول پذیرش شدند( حدود 15 هزار نفر) همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی همچنین در خصوص تصمیم گیری درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس گفت: هنوز برای تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها تصمیم نهایی گرفته نشده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
در مدارس شهرستان لنگرود در بوفه شیر دولتی را به دانش اموزان میفروشن
آخرین اخبار