زاهدان

اهمیت حضور زنان در جامعه امری لازم در جهت توسعه است

دبیر شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور زنان در جامعه، فعالیت و ایفای نقش بانوان را در اجتماع، امری لازم در جهت رشد و توسعه برشمرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دکتر مریم کریمیان بستانی افزود: قلب جامعه در سینه خانواده میتپد از همینروصعود یا سقوط هر جامعهای را باید به چگونگی جایگاه و منزلت اجتماعی زنان نسبت داد.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود گذشت سالهای طولانی از انقلاب صنعتی و توسعه انسانی هنوز هم با اجحاف و تبعیض نسبت به زنان، آنان را به مثابه «نیمه خاموش جهان» تصور میکنند.

عضو هیات علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: زنان نیمی از پیکره اجتماع بوده و در سازندگی و پرورش نیمه دیگر نیز نقش دارند. جامعهای که به این نیمه و مسائل و مشکلات آن توجه نکند و راههای پیشرفت و ترقی این نیمه را هموار نسازد، هیچگاه نمیتواند به توسعهای همه جانبه دست یابد.

کریمیان بستانی تأکید کرد: مشارکت زنان در جامعه باعث میشود که آنان از بینش بازتر و آگاهانهتری برخوردار شوند و در رفع مسائل اجتماعی و خانوادگی بهتر بکوشند.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار