سیستان وبلوچستان

رتبه نخست شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در زمینه صلح و سازش

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: میزان پرونده‌های قابلیت مصالحه در شوراهای حل اختلاف این استان 75 درصد افزایش داشته که از این نظر رتبه نخست را در کشور کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، قضات و کارکنان قضایی استان به دیدار آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رفتند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان به تشریح عملکرد دادگستری استان از سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: در مدت مطرج شده، بیشترین پرونده‌ها در سراوان و کمترین پرونده‌ها در شهرستان کنارک تشکیل شده است.

ابراهیم حمیدی افزود: از سال گذشته تاکنون 164 هزار و 677 پرونده به دادگستری استان وارد شده که افزایش میزان ورودی پرونده‌های حقوقی، کیفری و خانوادگی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان پرونده‌های قابلیت مصالحه 75 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از این نظر رتبه نخست را در سطح شوراهای حل اختلاف کشور، کسب کرده‌ایم.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زمینه پرونده‌های ورودی به دادسراهای سیستان و بلوچستان، شهرستان هیرمند با رشد 50 درصدی بیشترین و شهرستان سرباز با 27 درصد کاهش کمترین میزان پرونده را داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار