سیستان وبلوچستان

شروع طرح ویژه مقابله با دارو و لوازم آرایشی قاچاق در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از معضلات پیش رو در حوزه قاچاق دارو و لوازم آرایشی می باشد بگونه ای که در حال حاضر دارو ها و لوازم آرایشی که از مجرای غیرقانونی وارد کشور می شوند بعنوان یک خطر جدی برای سلامت جامعه می باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛سید مرتضی مدنی فدکی افزود: در حال حاضر از جهت واردات و مصرف لوازم آرایشی دومین کشور در خاورمیانه و هفتمین کشور در جهان هستیم و حجم زیادی از این واردات قاچاق می باشد و سوال اینجاست که این حجم داروی قاچاق و لوازم آرایشی چگونه وارد کشور می شود و در برخی داروخانه ها و سایر مراکز عرضه نیز اینگونه کالاهای قاچاق قابل مشاهده است که دلیل آن عمدتاً می تواند عدم آگاهی و سودجویی برخی افراد باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگراز مشکلات وجود برخی عطاری هاست که بجای فروش گیاهان دارویی اقدام به عرضه و فروش داروی های گیاهی غیر مجاز و قاچاق می کنند که این واحد های صنفی فاقد مجوز برای این گونه فعالیتها هستند و انتظار می رود ادارات متولی بر این قضیه و شناسایی متخلفین نگاه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: دو مکان عمده که اقدام به عرضه داروهای قاچاق و لوازم آرایشی قاچاق می کنند باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه های زنانه می باشند که برخورد با متصدیان آرایشگاه های متخلف را در دستور کار قرار داده ایم و به زودی در حوزه باشگاه های ورزشی نیز ورود خواهیم کرد حال اینکه وظیفه اصلی نظارت بر این مراکز با دانشگاه علوم پزشکی ، اصناف ، بهداشت ، اماکن و سایر دستگاه های مرتبط می باشد .

وی افزود: برای پیشگیری و کاهش قاچاق دارو و لوازم آرایشی نیاز به هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه های متولی خصوصاً دستگاه های نظارتی می باشد البته بدون شک تعزیرات حکومتی نیز با صدور آراء در بازه زمانی کوتاه و بدون اغماض در حوزه خود نقش خود را ایفا خواهد کرد و همانند گذشته آمادگی همکاری با دستگاه های متولی حتی فراتر از وظیفه اصلی مان را داریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در پایان از اجرای طرح ویژه برخورد با داروها و لوازم آرایشی قاچاق از ابتدای تیرماه در سطح استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح با دستگاه های متولی همکاری خواهیم نمود . شهروندان نیز در صورت مشاهده دارو و یا لوازم آرایشی قاچاق در سطح مراکز عرضه می توانند گزارش خود را به سامانه 5000515010 ارسال کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار