گزارش؛

خداحافظی با مس

بعد از عبدالله حسینی که به تیم لیگ برتری پدیده خراسان اضافه شد، سعید صادقی دومین بازیکن جدا شده ی تیم است که در فصل آینده پیراهن تیم خونه به خونه را بر تن خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، هرچند این دو در فصل قبل آمار بسیار خوبی برای مس برجای گذاشتند و از بازیکنان تاثیرگذار این تیم در بازی‌های فصل قبل مس نیز محسوب می‌شدند و از همین روست که هواداران مس باید هم ناراحت جدایی این دو بازیکن خوب تیم خود باشند.

اما جدا از دست رفتن این دو بازیکن از تیم مس، آنچه که کرمانی‌ها را بیش از پیش آزار می‌دهد، احساسی است که از قرارداد این بازیکنان به آن‌ها دست می‌دهد.
هر دو این بازیکنان در فصول قبل چهره‌های خیلی شناخته شده‌ای در فوتبال ایران نبودند و با وجود سن و سال خود و البته توانایی و استعدادی که در خود داشتند، به عنوان بازیکنان آینده‌ساز به باشگاه مس کرمان آمدند که در کنار تجربه‌ای که از بازی در تیم مس کرمان کسب می‌کنند، به نوعی چهره‌های شاخص مس و فوتبال ایران در سال‌های آتی نیز باشند.

این دو بازیکن جوان در حالی از اعتبار و امکانات مس برای مطرح ساختن خود در فوتبال ایران بهره بردند که در عین ناباوری تنها قراردادی برای یک سال با باشگاه مس کرمان امضا کرده بودند!!
اینکه بازیکنی بسیار جوان همانند سعید صادقی که جزو سهمیه‌های زیر 23 سال مس نیز محسوب می‌شد به تیم مس بیاید و در راستای تکامل خود در این تیم توپ بزند و اتفاقا در همین تیم نیز به چهره‌ای بیشتر آشنا برای فوتبال ایران تبدیل شود، اما ناگهان در پایان همین فصل قرارداد خود را با تیم مس که سکوی پرتاب او نیز به نوعی بوده است پایان یافته ببیند و خیلی راحت و بدون کوچکترین تعهد قراردادی به تیم سابق خود راهی تیم جدیدی شوند، موضوعی است بسیار قابل تامل و البته تقکر ...!!
این فقط می‌تواند یک فاجعه ثبت قراردادی برای یک باشگاه محسوب شود که به همین راحتی سرمایه گذاری خود را از دست می‌دهد و تقریبا هیچ حاصلی از بازیکنی که توانایی آینده‌سازی برای این باشگاه دارد نمی‌برد.
این قضیه برای عبدالله حسینی نیز صادق بود و در حالی که باشگاه مس کرمان می‌توانست با عقد قراردادی دو تا سه ساله ضمن بهره برداری فنی بیشتر از این بازیکن به سود خود، از نظر مالی نیز با دریافت مبلغ رضایت نامه از باشگاه‌هایی که برای جذب او اصرا دارند، برای خود منبع درآمد ایجاد کند، اما در کمال تعجب با عقد قراردادی یک ساله با این بازیکن نه مس از نظر فنی به تمام پتانسیل‌های او رسید و نه از نظر کسب درآمد.
این اتفاق در حالی برای مس رخ می‌دهد که هر دوی این بازیکنان با مبالغ بسیار بالا قرارداد خود را در فصل قبل و تنها برای یکسال با تیم مس ثبت کرده بودند که به راحتی و با همین مبلغ این امکان وجود داشت که قرارداد این دو بازیکن و یا سایر بازیکنان خود را برای چند سال تنظیم کند.
جدا از مبلغ قرارداد، تمامی این بازیکنان از امکانات باشگاه مس برای پیشرفت خود بهره بردند و حتی فوتبال کرمان نیز به نوعی برای آن‌ها هزینه پرداخت و برای مثال سعید صادقی با نیمکت نشین شدن فرشید علوی کرمانی بود که حالا برای خود در فوتبال ایران نامی دست پا می‌کند بی‌آنکه فوتبال کرمان و مس با این قرارداد یکساله بتواند بهره کافی را از این بازیکن پرورش یافته خود ببرد.
این مدل امضای قراردادی که در ابتدای این فصل برای مس به وقوع پیوست در حد یک فاجعه قابل تعبیر است و باید درس عبرتی شود برای باشگاه مس کرمان که به همین راحتی با منابع خود دست به سرمایه سوزی نزند و کمی فکورانه تر در رابطه با تنظیم قرارداد بازیکنان جوان و آینده دارش عمل کند؛ کاری که عملا در ابتدای این فصل برای مس انجام نشد و این یک پوئن منفی بزرگ در مدیریت این باشگاه محسوب می شود.

گزارش از محمد علی موحدی

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تیم مس ، فوتبال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار