واکنش انصارالله به تحرکات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی علیه ملت یمن

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به برخی تحرکات ائتلاف به سرکردگی سعودی‌ها، آن را سیاستی ورشکسته توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن، به موضع سازمان ملل متحد در خصوص جنایاتی که ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها در یمن ضد کودکان مرتکب شده است، واکنش نشان داد.

وی اعلام کرد: صرف نظر از موضع شکننده سازمان ملل که بیان کرده است از گنجاندن ائتلاف در فهرست سیاه در موضوع ارتکاب جنایت علیه کودکان در یمن تا تحقیق در این باره عقب نشینی کرده است، دشمن به دنبال طرح موضوعات کذب است.

محمد عبدالسلام افزود: دشمن مدعی است کودکانی را که در جبهه های جنگ می جنگیده اند تحویل داده است؛ اما پس از بررسی اسامی که از سوی دشمن ارائه شده است مشخص شد افراد بازداشت شده در مرزهای یمن و عربستان به اتهام ورود غیرقانونی دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: این افراد از ساکنان مناطق "منبه"،"غمر" و" شداء" هستند که به دنبال یافتن لقمه نانی بوده اند و به همین دلیل به طور غیرقانونی از مرزها عبور کرده اند. اوضاعی که در نتیجه محاصره اعمال شده علیه ملت یمن به وجود آمده است.

عبدالسلام تاکید کرد: اینکه این افراد در بحث نظامی دخالت داده شوند و موضوع ورود غیرقانونی آنها نادیده گرفته شود نشانه سیاست ورشکسته دشمن است.

وی افزود: همانند همیشه متجاوزان هیچ منطق و برهانی برای پنهان کردن جنایات خود ندارند؛ جنایاتی که ملت یمن آنها را فراموش نمی کنند خواه این ائتلاف ضد یمن در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرد یا در این لیست نباشد.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، گزارشی منتشر کرده بود که در آن ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها را به خاطر ارتکاب جنایات علیه یمنی ها در فهرست سیاه قرار داده بود. اما با فشار اعضای این ائتلاف به ویژه سعودی ها از تصمیم خود صرف نظر کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار