از سوی حامیان حقوق بشر صورت گرفت؛

محکومیت حذف نام عربستان از فهرست سیاه سازمان ملل

حامیان حقوق بشر حذف نام عربستان از فهرست سیاه سازمان ملل را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در گزارشی نوشت: سازمان ملل در جریان حذف نام عربستان از فهرست سیاه خود، از سوی حامیان حقوق بشر  به "دستکاری سیاسی" محکوم شد.

گروه های حامی حقوق بشر تصمیم اخیر سازمان ملل را مبنی بر خارج کردن عربستان سعودی از فهرست سیاه کشورها و گروه های متهم به نقض حقوق کودکان، محکوم کردند.

محکوم شدن این اقدام سازمان ملل از سوی گروه های حامی حقوق بشر به دنبال درگیری عربستان سعودی با حوثی ها (گروه انصار الله) در یمن و در نتیجه مرگ و میر 60 درصدی کودکان در این درگیری ها، مطرح شد.

دیده بان حقوق بشر, «بان کی مون،» دبیر کل سازمان ملل متحد را به "دستکاری سیاسی" در پی تظاهرات خشمگینانه ریاض متهم کرد و این اقدام سازمان ملل را تکان دهنده خواند.

سازمان عفو بین الملل نیز این اقدام را "جانبداری آشکار" سازمان ملل از عربستان سعودی خواند و گفت:" این کار اعتبار سازمان ملل را خدشه دار کرده است."

در این گزارش آمده است:" عربستان سعودی دست داشتن در مرگ و میر 60 درصدی کودکان یمنی در درگیری های سال گذشته را کاملا اغراق آمیز خواند.

همچنین گزارشی هفته گذشته از سوی سازمان ملل منتشر شد که ضمن آن هم ائتلاف و هم حوثی ها به اتهام "خشونت های بیشمار" چه در مدارس و چه در بیمارستان ها، مورد حمله قرار گرفتند.

در گزارش یادشده، 150 فقره قتل و 667 مورد جراحت به نیروهای ائتلاف و همچنین کشته شدن 142 کودک و 247 مورد جراحت به گروه های حوثی نسبت داده شده بود.

سازمان ملل اعلام کرد قرار است به بازبینی موارد حاضر در فهرست سیاه بپردازد. اما سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل مدعی است که تصمیم خروج نام عربستان از فهرست غیر قابل تغییر و بازگشت است.

در عین حال, گروه های حامی حقوق بشر دغدغه های خود را در خصوص حملات هوایی عربستان مطرح  و ائتلاف را به "کشتار عمدی غیرنظامیان"  توسط بمب های خوشه ای متهم کرده اند که در نهایت جنایت جنگی  محسوب می شود.

بر پایه این گزارش، سازمان ملل متحد نام رژیم صهیونیستی و حماس را در سال 2014 از فهرست خود خارج کرد.

ریچارد بنت، رئیس دفتر سازمان عفو ​​بین الملل در سازمان ملل متحد، گفت: " این یک مثال است که چرا سازمان ملل متحد نیاز به دفاع از حقوق بشر و اصول خاصش دارد - در غیر این صورت به جای این که راه حلی باشد به سرعت به بخشی از مشکل تبدیل خواهد شد. "

بر اساس این گزارش، مقامات عربستان بر این باورند که این گزارش کمکی به مذاکرات صلح در کویت نمی کند و تنها ماموریت فرستاده یمن در سازمان ملل را پیچیده تر می کند.
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
خوب راست میگند ارواح عمه شون قوم خونریز و مهمان کش و سوسمار خور و صهیونیست پرست .
دوباره قلاده شون رو امریکا باز کرده تا واق واق کنند.
آخرین اخبار