رئیس جمهور گامبیا: بان کی مون و سازمان عفو بین الملل بروند به جهنم!

رئیس جمهور گامبیا در اظهاراتی، حملات تندی را به عفو بین الملل و دبیرکل سازمان ملل انجام داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از درخواست سازمان عفو بین الملل و "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل مبنی بر باز کردن پرونده تحقیق در خصوص مرگ یک مخالف بازداشتی در گامبیا، رئیس جمهور این کشور اظهارات تندی علیه آنها بیان کرد.
وی در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی "ژون آفریک" در پاسخ به سؤالی در خصوص "سولو سندنگ،" مخالفی که ماه آوریل (فروردین) در مدت بازداشت کشته شده بود، گفت: "بان کی مون و عفو بین الملل (امنستی اینترنشنال) می توانند به جهنم بروند. آنها که هستند که چنین درخواستی را مطرح می کنند؟ بسیاری از افراد در حال بازداشت و یا بازجویی می میرند. این مسأله ای رایج است. حال ما برای یک نفر پرونده تحقیق باز کنیم؟ کسی نمی تواند به من بگوید در کشورم چه کار کنم."

وی در ادامه گفت: من خوشحالم که غربی ها به من دیکتاتور می گویند. 

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که من حکومت را در دست گرفتم، گامبیا از فقیرترین کشورهای جهان بود.حال این مخالفان، این پارلمان و این نظام بهداشت مورد اعتماد است که وجود دارد.
وی در ادامه با مخالفت با محدود کردن مدت ریاست جمهوری گفت: تا زمانی که خدا و ملت بخواهند، من رئیس جمهور باقی خواهم ماند. 

"یحیی جامع،" رئیس جمهور گامبیا نزدیک بیست سال است که قدرت را در گامبیا در دست دارد. وی سال 1994 در کودتایی قدرت را در دست گرفت و سال 1996 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. پس از آن هر پنج سال یکبار وی به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. او هم اکنون نیز نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دسامبر 2016 (آذر 95) است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار