بان کی مون: فناوری باید در خدمت تحقق اهداف توسعه پایدار باشد

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد توسعه فناوری باید در جهت کمک به تحقق اهداف برنامه توسعه پایدار به کار گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه تاکید کرد جامعه جهانی باید به گونه ای عمل کند که پیشرفتهای علمی ، توسعه فناوری و ابداعات جدید در جهت کمک به تحقق اهداف برنامه توسعه پایدار در جهان به کار گرفته شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد در اولین مجمع سالانه چندجانبه ای که با موضوع علم، فناوری و نوآوری در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد، تاکید کرد نوآوری و فناوری  بخش مهمی از اهداف توسعه پایدار در افق دو هزار و سی به شمار می رود.

بان کی مون افزود در پانزده سال آینده پیشرفت علوم، توسعه فناوریها و نوآوریهای جدید کلید تحقق اهداف توسعه پایدار به ویژه ریشه کنی فقر، ارتقای امنیت غذایی و کشاورزی، انرژی، آب و تغییرات آب و هوایی خواهند بود.

بان کی مون خاطر نشان کرد بزرگ ترین چالشی که بشر در پانزده سال آینده با آن روبرو خواهد بود این است که پیشرفتهای علمی، فناوری و نوآوری را به توسعه پایدار مرتبط سازد. برای این که بتوانیم از کشورهای ضعیف و آسیب پذیر حمایت کنیم لازم است که کشورهای توسعه یافته و صنعتی جهان فواید علمی، فناوری و نوآوری خود را با آنها تقسیم کنند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، دبیر کل سازمان ملل متحد افزود مجمع سالانه چندجانبه ای که برای اولین بار با موضوع علم، فناوری و نوآوری در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد تا سال دو هزار و سی هر ساله یک بار برگزار خواهد شد.

این نشست فرصت خوبی فراهم خواهد کرد تا کشورهای عضو سازمان ملل اندیشه ها و یافته های خود را به اشتراک بگذارند و راههای مناسب برای ترغیب جوامع به توسعه فناوری و نوآوریهای متحول کننده را پیدا کنند.

اولین مجمع سالانه چندجانبه علم، فناوری و نوآوری که مطابق با برنامه اقدام آدیس ابابا و برنامه افق 2030 تشکیل شده است، روزهای ششم و هفتم ژوئن در مقر سازمان ملل برگزار می شود. این نشست یکی از تدابیر و سازوکارهایی است که سازمان ملل متحد برای تسهیل انتقال تجارب علمی و اشاعه فناوریها میان کشورهای جهان به اجرا گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار