سازمان ملل به دنبال افزایش میانجیگری در یمن است

بان‌کی‌مون افزایش میانجی گری سازمان ملل متحد را در یمن خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل متحد طرحی را برای افزایش میانجی گری سازمان ملل متحد در یمن به منظور از بین بردن اختلافات شدید بین طرفهای این منازعه در مذاکرات صلح پیشنهاد کرده است.

بان کی مون در نامه ای به شورای امنیت این پیشنهاد را ارائه کرد و افزود: «در حالی که دو طرف برای دستیابی به توافق در کویت تلاش می کنند هنوز اختلافات عمیقی بین دو طرف وجود دارد که باید برای دستیابی به نتیجه ای موفقیت آمیز آنها را از بین برد.»

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که اسماعیل ولد الشیخ احمد قرار است گزارش خود را درباره مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل متحد در کویت، به پانزده عضو شورای امنیت ارائه کند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در این نامه افزایش شمار کارکنان هیئت صلح سازمان ملل متحد در یمن و انتقال آن را از نیویورک به امان به منظور افزایش تلاشهای میانجی گرایانه پیشنهاد کرده است.

وی افزود این گروه گسترش یافته، تجربه فنی را به طرفهای یمنی درخصوص مسائل مختلف به ویژه راههای تقویت آتش بس اجرا شده از 10 آوریل گذشته که کاهش حملات را به دنبال داشته اما به آن پایان نداده است ارائه خواهد کرد.

بان کی مون افزود:« پایان کامل اقدامات خصمانه در این کشور همچنان بسیار شکننده است و ارائه حمایت بیشتر و فوری سازمان ملل متحد را می طلبد.»

وی تاکید کرد:« تشدید خشونتها مذاکرات کویت را تضعیف می کند و مانع پیشرفت به طرف دستیابی به ثبات و امنیت بیشتر می شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار