نظر ترامپ درباره نرخ واقعی بیکاری در کشورش/ نامزد حزب جمهوری‌خواه: آمریکا در حال مرگ است

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نرخ واقعی بیکاری در این کشور را 20 درصد اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادعای باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور را مبنی بر نرخ 5 درصدی بیکاری در امریکا به چالش کشیده است.

دونالد ترامپ، روز جمعه ( 7 خرداد) در سخنرانی خود در اجتماعی در سن دیگو در ایالت کالیفرنیا، در حالی که به نرخ بیکاری در امریکا اشاره داشت، گفت: « ما با کسری های هنگفتی مواجه هستیم. نرخ 5 درصدی را باور نکنید، رقم واقعی 20 درصد است.»

وی افزود، آمریکا از درون در حال مرگ است، زیرساخت داخلی در حال فروپاشی است و دولت های قبلی 5 هزار میلیارد دلار منابع مالی امریکا را در خاورمیانه هدر داده اند به جای این که از این پول برای اشتغال زایی و رفاه کشور استفاده کنند. »

این تاجر اهل نیویورک خاطر نشان کرد، در حالی که اقتصاد داخلی آمریکا در بحران عمیق بوده است، صدها میلیارد دلار صرف دفاع از برخی کشورهای مرفهی می‌شود که آمار صادرات آنها به آمریکا به مراتب بیشتر از واردات از آنها است.

ترامپ همچنین گفت: «به کشورهای ناتو نگاهی بیندازید، بسیاری از آنها به تعهدات خود پایبند نیستند. آنها دوستان ما هستند، متحدان ما هستند، اما از ما سوء استفاده کرده اند... آلمان، ژاپن، عربستان سعودی، ما از این کشورها دفاع می کنیم ولی آنها چیزی به ما نمی دهند.»

این در حالی است که دکتر پل کریگ رابرتز، در گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شد، گفت: « نرخ بیکاری 5 درصدی تنها شامل کارگران مایوس نشده‌ای است که هنوز انتظار دارند شغلی پیدا کنند.»

وی خاطر نشان کرد: « نرخ واقعی بیکاری، یعنی آمار آمریکایی هایی که دیگر امیدی به یافتن شغل ندارند، 23 درصد است. در حال حاضر، 94 میلیون و 691 هزار شهروند آمریکا، با داشتن سن قانونی کار، وجود دارند که در نیروی کار نیستند.»

بنا به نظرسنجی که نتایج آن پیشتر در ماه جاری میلادی منتشر شد، آکثر امریکایی‌ها به طور قابل توجهی درباره اقتصاد این کشور بدبین هستند و فکر می کنند اقتصاد امریکا بهبود نخواهد یافت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار