برنی سندرز: ریاست‌جمهوری ترامپ تهدیدی برای جهان

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برنامه زنده تلویزیونی به بیان احساسات واقعی خود درباره ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی بیست؛ "برنی سندرز،" نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا شب گذشته با حضور در برنامه زنده "لحظاتی با بیل ماهر" شبکه اچ‌بی‌اُ درباره مسائل مختلفی از جمله بهداشت و درمان رایگان در آمریکا، شهریه دانشگاه‌ها، وال‌استریت و شرکت‌های بزرگ آمریکایی و ... به بحث و گفتگو پرداخت. با این حال مهم‌ترین و پرشورترین بخش این برنامه تلویزیونی کلمات تند و انتقادآمیز سناتور ورمونت علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه آمریکا بود. زمانی که ماهر، مجری برنامه لقب "دونالد کله کدویی" را به نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه داد، سندرز با پیشی جستن از وی گفت: من فقط برای خودم نمی‌ترسم. اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، من برای تمام مردم دنیا می‌ترسم.

وی افزود: این مرد یک دروغ‌گوی بالفطره است. من قصدی برای تخریب کسی ندارم ولی این یک حقیقت لعنتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. او درواقع باعث شرمساری مردم آمریکا است و در صورتی که رئیس‌جمهور شود، خطری جدی همه مردم جهان را تهدید خواهد کرد.

سندرز درباره مناظره با ترامپ گفت: او ابتدا درصدد انجام این مناظره بود و سپس گفت نه! مجدداً او گفت مناظره می‌کند و باز از آن انصراف داد.

در این لحظه سندرز با نگاه به دوربین ادامه داد: هی دونالد! بیا درباره آینده آمریکا باهم مناظره کنیم.

سندرز با اشاره به انتخابات روز 7 ژوئن (18 خرداد) در کالیفرنیا افزود: هر کسی در کنوانسیون حزب دموکرات می‌خواهد مطمئن شود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آینده آمریکا نمی‌شود.

این استدلال نشان می‌دهد، دموکرات‌های آمریکا برای اینکه مانع ریاست جمهوری ترامپ شوند باید به سندرز رأی دهند. با این حال انتخابات کالیفرنیا سرخوردگی بزرگی برای سندرز است و ترامپ و کلینتون با آگاهی به این موضوع از مناظره با وی خودداری می‌کنند. این در حالی است که ایمیل جنجالی کلینتون نه تنها از میزان آرای وی در برابر ترامپ کاسته، بلکه سندرز را برای ادامه رقابت‌های انتخاباتی آماده‌تر کرده است.

در ادامه برنامه سندرز در قالب بازی با کلمات بار دیگر ترامپ را فردی دروغ‌گو، بازیگر و کنترل‌کننده رسانه‌ها معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار