شعار نازی‌‌ها در جشن تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی

روزنامه هاآرتص از استفاده از شعار «یک مردم، یک ملت،» که تداعی کننده شعار رژیم نازی است، در جشن سالروز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

شعار نازی‌‌ها در جشن تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص استفاده از شعار «یک مردم، یک ملت» در جشن سالروز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی را شعار نازی‌ها دانست که این رژیم را تهدید می‌کند. 

رژیم صهیونیستی جشن‌های شصت و هشتمین سالروز تاسیس این رژیم را از روز چهارشنبه با مراسمی رسمی در کوه هرتسل در بیت المقدس آغاز کرده است. 

سربازانصهیونیست در جریان رژه این جشن با چینش خاصی نمادهای این رژیم از جمله «ستاره داوود» و «کبوتر صلح» و در ‌‌نهایت شعار «یک مردم، یک ملت» را شکل دادند. 

هآرتص با اشاره به این مراسم نوشته است، هر یهودی که اندکی دانش تاریخی داشته باشد از چنین شعاری احساس ناراحتی و رنجش خواهد کرد. 

به نوشته هاآرتص، این عبارت یادآور شعار رژیم نازی در دهه ۱۹۳۰ است که رژیمی نژادپرست را در ذهن تداعی می‌کند. 

رژیم نازی به حکومت آلمان در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ اطلاق می‌شود که آدولف هیتلر در رأس آن بود. 

دولت نازی بر اساس آنچه‌نژاد بر‌تر «ملت آلمان» خوانده می‌شد، بنا شده بود. هیتلر در کتاب خود به نام «نبرد من» شعار «یک ملت، یک حکومت، یک پیشوا» را مطرح کرده بود که شباهت بسیاری به شعار «یک مردم، یک ملت» در جشن امسال تاسیس رژیم صهیونیستی دارد. 

هاآرتص که تلاش کرده است میان رژیم صهیونیست و دولت نازی تفاوت‌هایی قائل شود استفاده از این شعار را «اشتباهی نگران کننده اما خطرناک در جشن ملی اسرائیل» دانسته که به دلیل «ناآگاهی» صورت گرفته است. 

به نوشته هاآرتص، میری رگِو، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی که مسئول برگزاری این مراسم بود با سخنانش وضع را بد‌تر کرده است. وی در جریان سخنرانی خود گفته بود: «یک مردم، یک ملت» مبین آرمان جنبش صهیونیستی از زمان آغاز آن است. 

این روزنامه صهیونیستی خطاب به وزیر فرهنگ این رژیم نوشت: «دفاع شما از اشتباه‌تان در استفاده از شعار نازی‌ها، مشکل را بد‌تر می‌کند.» 

هاآرتص نوشت استفاده از چنین شعارهایی با پیشینه تاریخی در حالی که ۲۰ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل اسرائیل، شهروندان عرب فلسطینی هستند، به یهودی ستیزی دامن می‌زند و خطر افزایش حملات به شهرک نشینان اسرائیلی را تشدید می‌کند. 

برخی تحلیلگران بر این باورند شعار «یک مردم، یک ملت» تازه‌ترین تلاش اسرائیل برای انکار وجود شهروندان عرب سرزمین‌های اشغالی است.

رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی بیش از ۲۳۰ شهرک در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است که همه آن‌ها بر خلاف قوانین بین المللی و غیرقانونی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
من با این متن کار ندارم، ولی آلمان نژادپرست نبود و قاتل هم نبود! این رو يادتون نره که همون قدر که اسراییل داره آلمان نازی رو می کوبه، ایران رو هم می کوبه! بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
از این به بعد جشن سقود رژیم صهیونیستی را بگیرید.،۲۵سال دبگر کشور فلسیطین کامل آزاد می شود ،ویک نفر نازی ها وجود ندارد
آخرین اخبار