ساری،

فراگیری علوم درسی از باغچه

دانش اموزان جویباری از باغچه مدرسه علوم درسی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر دبستان شهید باهنر جویبار با بیان اینکه این طرح با هدف شاداب سازی دانش آموزان و فضای مدرسه و انتقال بهتر مفاهیم و یادگیری پایدار از تئوری به عملی در چند مدرسه جویباردرحال اجراست، گفت : دورس علوم تجربی، هنر و نقاشی، جغرافیا ،مائدهای آسمانی و ریاضی و برخی دروس دیگر با وجود تخته سیاه در کنار باغچه به دانش آموزان تدریس می شود.

نوذری افزود: این طرح از سال 88 آزمایشی در این دبستان آغاز شد و بر اساس ان معلمان علاوه بر درس علوم تجربی دروس دیگر ا در فضای آزاد این باغچه به دانش اموزان تدریس می‌کنند.

مبتکر این طرح گفت: این طرح که به‌نوعی در کل کشور کم‌نظیر است در مساحتی بالغ ‌بر 300 مترمربع با 10 میلیون تومان اعتبار راه اندازی شد و اکنون 12 باغچه برای شش کلاس پایه ابتدایی در دو نوبت درون این باغچه طراحی‌ شده و هر کلاس یک باغچه در اختیار دارد.

به گفته وی؛ درون این باغچه‌ها دانش آموزان باراهنمایی آموزگاران به کار کشت گیاهان می پردازند و روند رشد و قسمت‌های مختلف گیاه را ازلحاظ علمی مورد شناسایی قرار می‌دهند.

مدیر دبستان شهید باهنر جویبار بابیان اینکه معلمان مدرسه از این طرح بسیار راضی‌اند، افزود: این طرح در اداره کل آموزش و پرورش استان و کشور ثبت‌شده است و سال تحصیلی جدید در 15 مدرسه جویبار اجرایی می شود.

4 هزار و 800 هزار دانش اموز در مدارس مازندران تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، علم ، باغچه ، مدرسه ، جویبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.