ساری،

ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر

خیران مدرسه ساز کشور از 20 سال گذشته تاکنون 18 هزار و 700 مدرسه ساختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون توسعه مدیریت مشارکت ‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در هجدهمین همایش خیران مدرسه ‌ساز، گفت: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی دولت از بعد از انقلاب تاکنون 107 هزار مدرسه در قالب 527 هزار کلاس درس توسط خیران احداث شد که از این تعداد 20 درصد به ‌طور کامل خیر‌ساز و یا مشارکتی بوده است.

سید باقر مسلمی با بیان اینکه در حال حاضر در 500 شهرستان و مناطق کشور مجمع خیران مدرسه ‌ساز تشکیل شد، افزود: برای ساماندهی کمک خیران مدرسه ‌ساز هر ساله از 15 اردیبهشت تا 10 خرداد جشنواره خیران مدرسه‌ ساز در استان‌های کشور برگزار می‌شود و میزان تعهدات اعلام و جمع ‌آوری می‌ شود.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های اقتصادی دولت از بعد از انقلاب تاکنون 104 هزار مدرسه در قالب 527 هزار کلاس درس توسط خیران احداث شد که از این تعداد 20 درصد به‌طور کامل خیر‌ساز و یا مشارکتی بوده است.

وی افزود: ساخت مدارس و فضاهای آموزشی از سوی خیران در کشور بی ‌نظیر است و پیگیر هستیم تا این طرح در یونسکو ثبت شود.

معاون توسعه مدیریت مشارکت ‌های مردمی سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه امسال براساس لایحه‌ای که به مجلس ارسال شد حدود هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار ملی برای مدرسه ‌سازی در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس پیش ‌بینی امسال 600 تا 700 میلیارد تومان هم اعتبار استانی در نظر گرفته شده است و 740 میلیارد تومان تعهد خیران بود که امسال با 20 درصد افزایش برخوردار می ‌شود.

مسلمی افزود: مازندران جز 5 استان برتر کشور از نظر تعهد خیران برای ساخت مدرسه است و از نظر تحقق این تعهد ها نیز رتبه نخست کشور را دارد.

وی از فعالیت 26 هزار خیر مدرسه ‌ساز در کشور خبر داد و گفت: هزار خیر مدرسه ‌ساز کشور در خارج هستند و از حمایت‌ های مالی این افراد خیر استفاده می‌ شود.


ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران نیز در این مراسم گفت: از ابتدای تشکیل این مجمع در استان، 317 میلیارد تومان برای ساخت و توسعه مدارس اختصاص یافت.

نیکزاد افزود: 30 درصد مدارس مازندران با کمک خیران ساخته می شود.

وی گفت: بیش از هزار خیر مدرسه ساز در مازندران به منظور افزایش فضای آموزشی فعالیت دارند.


ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر

در پایان این مراسم از خیران مدرسه ساز استان که سهم بیشتری در ساخت مدرسه داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/


ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر

ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر

ساخت بیش از 18 هزار مدرسه توسط خیران کشور + تصاویر
برچسب ها: ساری ، خیران ، کشور ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار