ساری،

برنامه های تشویقی برای ریشه کنی بیسوادی

کارمندان دولت و معلمانی که در خارج از ساعات اداری، افراد را باسواد کنند پاداش می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران درجلسه پشتیبانی نهضت سواد آموزی درآمل گفت: کارمندان دولت و معلمان می توانند از ۱ تا ۱۰ بیسواد را آموزش دهند و برای باسواد کردن هر نفر، ۷۰۰ هزار ریال دریافت می کنند.

داوود تقی نیا افزود: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانواده هایی که افراد نابینا ، ناشنوا و کم توان ذهنی بیسواد دارند برای تدریس خصوصی در منزل یک میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

وی حجم ابلاغی برای آموزش سوادآموزان در دوره سوادآموزی شش هزار نفر، در دوره انتقال ۵ هزار نفر و در دوره تحکیم در دوره‌های ۱۰ تا ۴۹ سال هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۷ هزار بیسواد در مازندران وجود دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آمل هزار و ۴۳۰ نفر بیسواد وجود دارد که باید تحت پوشش قرار گیرند افزود: ثبت نام این افراد که از ۱۵ فرودین آغاز شده است تا اواخر آذر ۹۵ ادامه خواهد داشت.

عزت یداللهی رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش آمل کسب رتبه برتر شهرستان در سوادآموزی استان را با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۰۰ درصد ابلاغیه نشان از تلاش های مدیر آموزش و پرورش شهرستان و همکاران خود دانست و گفت: نشست های متعددی با بخشداران، دهیاران، شورای اسلامی، امام جمعه و مسئولان جهت شناسایی بی سوادان و کم سوادان انجام گرفت که در نتیجه یک هزار و ۲۸۷ نفر سوادآموز تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
باتشکراز همکاران باشگاه خبرنگاران وتبریک 27اردیبهشت روز ارتباطات وروابط عمومی