نمایشگاه صنعت آب و برق مازندران گشایش یافت

چهارمین نمایشگاه صنعت آب و برق الکترونیک مازندران با حضور 52شرکت تولیدی و صنعتی کشوری و استانی امروز شنبه در کیلومتر هفت ساری- نکا گشایش یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،این نمایشگاه صنعت آب و برق مازندران ضمن معرفی تجهیزات و امکانات شرکت ها با هدف مدیریت مصرف انرژی ،بهینه سازی مصرف انرژی ،استفاده از تجهیزات استاندارد تولیدات داخلی ،ارتقاء کیفی تجهیزات صنعت آب و برق ، آموزش و ترویج فرهنگ صحیح مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست تا بیست وهشتم اردیبهشت دایر است.

لوله و اتصالات، دستگاه‌های جوش، لوله‌های پلی‌اتیلن، کنتور آب، تجهیزات تصفیه آب، پمپ‌های شناور و کابل‌های لاستیکی و دستگاه‌های تصفیه آب و همچنین سامانه روشنایی، کلید و پریز، سیم و کابل، ژنراتور و ترانسفورماتور، تابلو برق، برق صنعتی، خدمات فنی و مهندسی،رله‌های حفاظتی، تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق و باطری‌های خورشیدی از تجهیزات و امکانات به نمایش درآمده صنعت آب و برق در این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه شرکت های برق منطقه ای مازندران و گلستان، توزیع برق ، آب و فاضلاب روستایی و شهری آب منطقه ای مازندران ، نیروگاه برق نکا ،انجمن صنفی پیمانکاران برق ،نظام مهندسی ساختمان ، شرکت تعمیرات انتقال نیروی شمال ، برق آرای شمال و مرکز ملی مطالعات دریای خزر مشارکت دارند.

این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا ساعت 18 عصر برای بازدید عموم مردم دایر است.

حسین افضلی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: وزارت نیرو برای معرفی دستاورد های صنعت آب و برق با هدف توجه به کیفیت و استفاده از تجهیزات استاندارد هر ساله در استان ها نیز نمایشگاه برگزار می کند.
وی اضافه کرد: استقبال شرکت های تولیدی داخلی صنعت آب و برق برای حضور در نمایشگاه بیشتر از دوره های قبلی بوده است.

سومین نمایشگاه صنعت آب وفاضلاب ، برق والکترونیک وبهره وری انرژی مازندران آذر ماه سال قبل با حضور 42شرکت درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر برگزارشد.

افضلی تصریح کرد: در این نمایشگاه به دستاوردهای شرکت های داخلی صنعت و شبکه های آب و برق کشور و استفاده از تولیدات این شرکت ها توجه شده و مورد تاکید است.

وی بیان داشت: امروزبا توجه به نقش مهم و حیاتی آب و برق در زندگی ، قطعی آب و برق توجیه ندارد و منطقی نیست ، ولی رفتار و فرهنگ مصرف بهینه انرژی همواره مهم است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در ادامه گفت: ایستگاه 400 کیلو ولت مرکز مازندران درحدفاصل ساری – قائمشهر واقع در منطقه ماهفروجک با 720 میلیارد ریال سرمایه گذاری تا یک ماهه آینده به بهره برداری می رسد. 
افضلی ظرفیت این ایستگاه تولید برق را 2.213 مگاولت آمپر و قابل توسعه به 3.315 مگاولت آمپر اعلام کرد. 

وی اضافه کرد: با به مدار آمدن این ایستگاه پرباری ایستگاه 400 کیلوولت نکا و ناریوران بابل از بین می رود و در نتیجه ناپایداری شبکه سراسری و پاسخگویی خطوط 230 کیلوولت منشعب از نیروگاه نکا نیز کم می شود. 

وی تصریح کرد: کاهش تلفات و بهبود ولتاژ شبکه انتقال و فوق توزیع مرکز مازندران ،بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال سراسری و منطقه از اهداف و اثرات اجرایی این پروژه است. 

وی با اشاره به اینکه لوازم سرمایشی بیشترین مصرف انرژی برق را دارند، بیان داشت: مصرف سه هزارو 700مگاوات بیشترین مصرف برق در یک روز سال قبل در استان مازندران بوده است . 

افضلی ادامه داد: اگر شتاب 25درصدی مصرف برق در فصل تابستان سال 94 نسبت به سال 93 را نگیریم، جوابگو مصرف سال جاری نیستیم. 

مازندران حدود یک میلیون و 200 هزار مشترک دارد و برق مصرفی آنها از نیروگاه حرارتی شهرستان نکاء تامین می کند.

دو میلیون و 300 هزار نفر در قالب 52 شهر ، جمعیت شناور و روستاهای مسیر خط انتقال زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران هستند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در حال حاضر یک هزار و 570 روستا با 382 هزار مشترک در 22 شهرستان را تحت پوشش دارد که بیش از 85 درصد مشترکین خانگی و بقیه غیر خانگی هستند. 


انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار