آغاز به کار دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم سبز؛

معصومه ابتکار: سینما مؤثرترین رسانه است و امروز یک رسالت سبز دارد

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، عصر دیروز در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ابتدای این مراسم دبیر جشنواره فیلم سبز ابراز داشت: خرسندم که بعد از وقفه‌ای ده ساله دوباره این جشنواره با تدبیر افرادی همچون خانم معصومه ابتکار، به جریان افتاد. واقعیت امروز جهان این را نشان می‌دهد که میزان منازعات خونین در میان کشورها بالاست اما مسئله‌ای که همه ملت‌ها و دولت‌ها نسبت به آن اتفاق نظر دارند و در خصوص آن ابراز نگرانی می‌کنند، بحران محیط زیست است و جلوگیری از این بحران مبنای کار بسیاری از دولت‌ها شده. به عنوان مثال توافق 190 کشور برای جلوگیری از نابودی محیط زیست، گویای این صحبت است. به هر ترتیب در میان ابزار، سینما از آن  دسته رسانه‌هایی است که می‌تواند چشم ما را نسبت به حقایق باز کند. در این جشنواره مردم فیلم وحشت نمی‌بینند اما امکان دارد، از اکران فیلم‌هایی که معضلات محیط زیست را نشان دهد وحشت کنند امیدواریم در این هفته میزبانان خوبی برای شما باشیم.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ابراز داشت: در ابتدا باید بگویم که از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در  کنار جشنواره فیلم خوشحال هستم. از تمامی افرادی که از اقصی نقاط جهان با ما همراهی کردند، تشکر می‌کنم. برگزاری این دست مراسمات برای محیط زیست بسیار امیدبخش است و بازگو کننده استمرار تلاش در این امر است. معجزه هنر همین است که از ناامیدی نور امیدی به وجود می‌آید و موجب گشایش در بسیاری از معضلات می‌شود. در سال 77 که طرح اجرای جشنواره سبز مطرح شد، امید این را نداشتیم که بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم اما هنرمندان دغدغه‌مند در این زمینه با خوش فکری پا به این عرصه گذاشتند و ما را یاری کردند. اما چند سالی بنا به دلایلی این جشنواره برگزار نمی‌شد. از همین جا از فرهاد توحیدی و آقای توحیدپور برای احیای این جشنواره تشکر می‌کنیم. این کار باید استمرار داشته باشد. مؤثرترین بخش رسانه سینماست و از امروز سینما یک رسالت سبز دارد.

ابتکار ادامه داد: امید این را داریم که دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم سبز استمرار داشته باشد.

در ادامه توحیدپور دبیر اجرایی جشنواره در سخنانی کوتاه ابراز داشت: امروز سکوت 10 ساله جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با تلاشی 21 ماهه شکسته شد. این جشنواره حرف‌هایی برای گفتن دارد و با همراهی سازمان‌هایی هم مانند سازمان محیط زیست احساس تنهایی نمی‌کند. امروز در جهان جایی برای گفتمان سبز به وجود آمده است. 

در ادامه شبنم قلی‌خانی بازیگر سینما و تلویزیون، به همراه توحیدپور از تندیس این جشنواره رونمایی کردند. همچنین در انتها از خسرو معصومی کارگردان سینما که چند اثر در زمینه محیط زیست داشته است، توسط هیئت اجرایی جشنواره و سازمان حفاظت از محیط زیست تجلیل شد.

جشنواره فیلم سبز از روز 24 تا 31 اردیبهشت در سینما فلسطین و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار