شناسایی 69 آواره داخل یک کامیون در مقدونیه

وزارت کشور مقدونیه  اعلام کرد پلیس این کشور 69 مهاجر غیر قانونی را داخل یک کامیون پیدا کرد که قصد ورود به اتحادیه اروپا را داشتند. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازخبرگزاری فرانسه ،وزارت کشور مقدونیه  اعلام کرد پلیس این کشور 69 مهاجر غیر قانونی از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه را داخل یک کامیون پیدا کرد که قصد داشتند به صورت غیر قانونی به اتحادیه اروپا وارد شوند.

به گفته پلیس اسکوپیه این 69 مهاجر غیر قانونی با مخفی شدن داخل یک کامیون، قصد داشتند از یک شهر مرزی در مقدونیه که در نزدیکی اردوگاه ایدومنی یونان قرار دارد، به اسکوپیه و سپس به اتحادیه اروپا وارد شوند.

از زمان بسته شدن مرز مشترک میان یونان و مقدونیه در ماه فوریه، مسیر منطقه بالکان که صدها هزار آواره، از تابستان سال 2015، برای وارد شدن به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آن عبور می کردند، به صورت رسمی بسته شده است. اما روزانه شمار زیادی آواره همچنان تلاش می کنند با خودروهای سواری و یا کامیون به صورت غیر قانونی به اروپا وارد شوند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، در سال 2016، بیش از 185 هزار آواره از طریق دریا وارد ایتالیا، یونان، قبرس و یا اسپانیا شدند.

این درحالی است که یک هزار و 357 آواره که قصد داشتند از طریق مدیترانه وارد اروپا شوند، در راه کشته شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار