تقویم روزانه فوتبال

تولد فاتح نبرد دیشب / افتتاح بزرگترین ورزشگاه انگلیس

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در 9 اردیبهشت (28 آوریل) رخ داده است ، اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.

*افتتاح ورزشگاه ویمبلی

28 آوریل 1923 ، دو تیم بولتون و وستهام در فینال جام حذفی به هم دیدار کردند. این مساقه اولین مسابقه ای بود که در ورزشگاه ویمبلی برگزار شد.

این ورزشگاه با هزینه 750 هزار پوند ساخته شد و فقط چهار روزقبل از برگزاری فینال ، آماده بهره برداری شد. حدود 300 هزار نفر در روز افتتاحیه در ورزشگاه حاضر بودند در حالی که ظرفیت آن 127 هزار نفر بود  بسیاری از تماشاگران در داخل زمین بودند.

تیم بولتون موفق شد در این مسابقه دو بر صفر حریف را شکست دهد و قهرمان جام حذفی شود.

*تولد فاتح نبرد دیشب

28 آوریل 1970 ، دیگو سیمئونه سرمربی موفق تیم اتلتیکو مادرید، در کشور آرژانتین متولد شد.

او در دوران فوتبالش در پست هافبک دفاعی بازی می کرد و به جنگنده بودن شهرت داشت.

سیمئونه فوتبالش را از سال 1987 در کشورش آغاز کرد واز سال 1992 به فوتبال اسپانیا و تیم سویا رفت. او دو سال بعد به اتلتیکو مادرید پیوست و در طول سه سالی که در این تیم بود یک بار قهرمان لالیگا و یک بار هم قهرمان جام حذفی شد.

وی سپس به ایتالیا و تیم های اینتر و لاتزیو رفت و دوران موفقی را به خصوص در لاتزیو پشت سر گذاشت. سپس در سال 2003 به اتلتیکو مادرید بازگشت. او سال آخر فوتبالش را در تیم راسینگ کلاب آرژانتین پشت سر گذاشت و در سال 2006 بازنشسته شد.

دیگو مربیگری را از همان تیم راسینگ کلاب آغاز کرد و تا قبل از سال 2011 که به اتلیکو مادرید آمد ، هدایت چند تیم دیگر را بر عهده گرفت. او از سال 2011 تاکنون هدایت اتلتیکو را به عهده دارد و این تیم را به یک تیم بسیار قدرتمند در سطح اروپا تبدیل کرده است. او اتلتکیو را تاکنون یک بار قهرمان لالیگا ، یک بار قهرمان جام حذفی و یک بار هم قهرمان لیگ اروپا و سوپرکاپ اروپا کرده است. تیمش شب گذشته در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یک گل بایرن مونیخ را شکست داد.

*تولد بازیکن اسپانیایی منچستر یونایتد

28 آوریل 1988 ، خوان ماتا هافبک اسپانیایی منچستر یونایتد متولد شد.

او فوتبالش را از آکادمی فوتبال رئال مادرید آغاز کرد اما هیچگاه به تیم اصلی نرسید و در سال 2007 به والنسیا رفت. او چهار سال در این تیم بازی کرد و سپس به چلسی پیوست.

در ۲۷ اوت ۲۰۱۱ در اولین بازی‌اش برای تیم چلسی، در حالی که به عنوان یار ذخیره برای تیمش به میدان آمده بود، مقابل تیم نوریچ‌سیتی موفق به گلزنی شد. او در همان فصل با تیم چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی جام را بالای سر برد. بعد از گلزنی ماتا در اولین بازی‌اش برای چلسی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۲، او موفق شده بود در اولین بازی‌اش برای چلسی در تمام جام‌ها گل بزند. او به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی نیز انتخاب شد. فصل بعدی فصل پربارتری برای ماتا بود. او به چلسی کمک کرد تا به رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و برای دومین سال پیاپی به عنوان بهترین بازیکن فصل چلسی انتخاب شد. ماتا در آن سال با چلسی قهرمان لیگ اروپا شد تا به همراه هم‌تیمی‌اش فرناندو تورس، تنها بازیکنانی باشند که جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام جهانی فوتبال و جام ملت‌های اروپا را بالای سر برده‌اند.

اما پس از اینکه مورینیو اعلام کرد که به او احتیاجی ندارد ، در سال 2014 به منچستر یونایتد پیوست و تاکنون در این تیم است.

ماتا در تمامی رده‌های سنی برای تیم ملی اسپانیا بازی کرده‌است. جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۰۹ نخستین تورنومنتی بود که ماتا با تیم ملی بزرگسالان اسپانیا در آن شرکت کرد. او نخستین گل ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال استونی به ثمر رساند و در جام جهانی ۲۰۱۰ به همراه تیم ملی اسپانیا به مقام قهرمانی رسید. او همچنین با تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ قهرمان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار